Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 657 ggr
filea
0

LCHF och träning

Jag undrar om detta är en bra kost för mig som tränar?

Typ raska promenader och joggning. Jag bygger inte muskler på gym eller så.

filea
0

Är det ingen som har svar på min fråga. Är det ingen mer som tränar?

zeretki
0

Kanske om du väntar längre än en timma så får du svar? Flört

birmalover
0

Jag joggar 5-6km 3-4 ggr i veckan det går jättebra. Känner inget annorlunda mot när jag åt kolhydrater.

Mvh Cecilia

filea
0

Antar att du inte tränar då eftersom du inte kan svara på min fråga.

Gronstedt
0

Jag tycker att jag får mindre värk/träningsvärk när jag rider/lyfter skrot nu för tiden, fast jag vet inte om det beror på dieten direkt eller på att dieten svälter ut candida. Men folk som byger muskler ska väl äta mycket protein? Borde väl vara bra även vid mildare träningsformer då?

Blev visst mest fler frågor och inga svar, det här …

Ulf-S
0

Jag får så gott som ingen träningsvärk, återhämtar mig snabbare, bygger mer muskler och orkar mer på gymmet.

LCHF är en utmärk kost för den som tränar!

zeretki
0

#4 Nej, jag kan knappt kalla det träning. Jag går promenader med min hund ca. 2 timmar om dan. Jag har styrketränat en gång på 4 månader. :) Jag SKA börja träna men inte än. ;)

magma
0

Går alldeles utmärkt. Inte första månaden, men därefter har det gått bättre än på min tid som sockerätare.

Pasi
0

Håller med - en utmärkt kost för den som tränar, speciellt om man vill prestera riktigt bra. Dock kan det ta några månader innan kroppen ställt om till en riktigt effektiv fettförbränning.
Läs gärna böckerna som Rod Faigin skrivit där han tar upp bla fördelarna med kosten.