LCHF mjölkfritt
Jag äter typ Lchf kost, men utan mjölkprodukter. Fler som gör detta? Jag mår jätte bra av detta, men de är svårt att hitta på vissa saker utan mjölk. Komentera gärna.
Jag försöker äta så mjölkfritt som möjligt, för min kropp mår inte riktigt bra av dem. Smör äter jag, steker i och har Bregott och det verkar väl gå OK. Jag får se hur det blir efter ett tag, om jag klarar av ost.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag började fundera på i höstas om inte grädden i te o kaffe hjälpte till att trigga mitt sötsug som verkligen eskalerade under hösten. Beslöt mig för att fimpa mjölkprodukter och även ost under 6 månader för att se om det gör någon skillnad. Slutade på juldagen o tappade två vattenkilon fram till nyår och nu har jag tappat 2 till. Inget sötsug, förrutom hjärnan då som inte riktigt vill vara med om den nya världsordningen. Något pytteavsteg har det blivit men det har inte visat sig på vågen.
Funderar på dra ner drastiskt på grädde och cf samt keso och ost.Just nu känns det nästan omöjligt men så kändes det ju att leva utan bröd förut så det är kanske en vanesak det här med.
Anledningen till att jag gör det är sockerberoende och inte laktos eller mjölkproteinkänslighet i största allmänhet.
Gärna tips på rätter man kan äta! Fast det kanske borde vara i en egen tråd?
Jag tycker nog vi kan ha tips på rätter här också, eftersom det första inlägget handlar väl lite om det?
Några tips som funkar för mig: Omelett, kokta ägg att ha i kylen, fläskkarré, färs av något slag, färdiggrillad kyckling om man inte orkar laga mat.
Sen går det ju att variera grönsaker och kött i grytor och soppor i all oändlighet! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Grädde kan man ersätta med kokosgrädde och mjölken kan ersättas med kokosmjölk.
Frågan är ju varför inte mjölk?
Om det är laktos du vill undvika, så är ju det samma som kolhydrat förutom något man kan vara överkänslig emot. Men kokosprodukter är ju definitivt bättre än soja- och havremjölk och liknande.
Då är det ju bara det att du får öka protein-intaget på annat sätt.
För mig tror jag det är lika illa med koksmjölk / grädde.Skall testa och hoppas på det bästa.

jag har kört mjölkfri lchf sen -08, det fungerar utmärkt! ev fettförlust ersätter jag med kokosfett. och i matlagningen använder jag kokosmjölk/grädde, det blir nästan lika bra som mjölkprodukter. man kan inte få allt, men man kommer faktiskt ganska långt :)
Blir rejalt svullen av mjolk jag ocksa, inte bara over magen!
Jag skippar mjölkprodukter - men inte helt 100%
Magen protesterar oavsett om det är vanlig, låglaktos eller laktosfria produkter.
Jag steker i smör eller kokosfett
Använder ibland hårdost eller fetaost i matlagningen.
Jag använder smetana nångång - kanske 2 - 3 ggr/månad istället för creme fraiche.
Nångång kan jag skvätta lite grädde eller mjölk i kaffet om jag fikar på stan eller hos vänner, hemma dricker jag rooiboste - har skippat kaffet när jag är själv, helt o hållet.
Magen mår bättre och sockermonstret sover sött.. för mig är det jättebra att utesluta eller dra ner dramatiskt på mjölkprodukterna.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Är det någon som har testat get-produkter istället för ko-produkter? Är det någon skillnad?
Get är det inte laktos i, så av den anledningen bör det vara bättre.
För min del handlar det om att jag tycker aldeles för mycket om ost, så jag har gjort ett uppehåll i det. Har äggmjlök i den kopp esspresso som jag fortfarande unnar mig. Detta gör att jag har dragit ner rejält på fett/kalorier och dom där mjölkproteinerna(är det väl) som kan trigga igång insulinet. Jag tror faktiskt att jag börjar förlora lite i vikt.
Jag vet att det här och där plederas mycket för att man ska äta mycket. Samtidigt söger ju Skaldeman att man ska äta sig ohungrig och det är första gången i mitt liv som jag klarar av att göra det. Maten är ganska tråkig faktiskt, men det gör inget, jag lämnar öppet för att andra spännande saker ska kunna komma in i mitt liv istället för mat. 
Jag äter inga mjölkprodukter alls pga allergi, som bröt ut när jag började med lchf och ökade gräddkonsumtionen.
Getost och mjölk gick bra i början, men inte efter ett tag. Kokosmjölk tål jag lite, ibland. I början använde jag havregrädde i sås, men inte på länge.
Sås reder jag med äggulor, och istället för smör använder jag kokosfett. Det går alldeles utmärkt. Majonnäs är också gott och jag använder kokosfett till det också.
#12 Fast jag tror inte det är laktos som vissa av oss reagerar på, för då borde det ju funka med laktosfria produkter och jag tycker nog att det funkar dåligt för mig tyvärr.
För min del handlar det bara om magproblem + slemproblem, jag tänker alltså inte på viktminskning nu utan på att jag upplever att jag får dåliga hälsa pga mjölkprodukterna.
Visst kanske det blir tråkigt men jag har inget val, jag får ju problem med tarmarna av nästan allt annat än just kött och lite grönsaker.

Sök på Devil in the Milk eller Keith Woodford i Google eller YouTu.be