Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 3095 ggr
jeanettee
1

Tips på mellanmål!

Är ny-gammal när det kommer till lchf och kände att en mellanmåls-tråd behövs! Finns säkert redan men tips kan man inte få för lite av!

Inspirationen kommer ifrån dagens mellanmål som jag tycker är så himla god.

Grovhacka champinjoner och stek i smör.
Salta och peppra på slutet.
Rör "upp" philadelphia-ost så den blir lite smidigare.
Bland i champinjonerna och salta och peppra efter behov.
Lägg ut en (jag brukar ta två så det blir lite matigare) skinkskivor, lägg en klick röra lite som en sträng i en kant och rulla ihop skinkan.

Kan varieras hur man än vill ha det men det här är min favorit. När man steker champinjonerna kan man även ha i vitlök men den jag ska vara i skolan hela veckan så av hänsyn skippade jag det idag. =P

Det var mitt tips! Lite bökigt men himla gött och det blir en del rullar som mättar bra.

Vad har ni för tips?

Cina-y
0

Ost av alla sorter (kolla kolhydratmängden om du är extra strikt).

Jag brukar skära ost och kassler, skinka, salami, mm i kuber och äta som snacks

jeanettee
0

Leverpastej (den bra sorten då..) kan jag även ta lite av till mellanmål. Med lite fantasi funkar allt. =)

AnneN
0

Jag brukar ofta göra rullar av ost & skinka eller salami med en klick smör i mitten om jag känner att jag behöver ett mellanmål.

Annars brukar det även fungera utmärkt med eventuella rester från någon köttbit som finns kvar efter gårdagens middag.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mooniq
0

om jag äter mellanmål så blir det ofta kokta kalla ägghalvor med lite salami, majonäs eller ostskiva eller enbart lite salt..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

vintermamman
0

Brieost, mörk choklad, cashewnötterGlad