Tips på mellanmål!
Är ny-gammal när det kommer till lchf och kände att en mellanmåls-tråd behövs! Finns säkert redan men tips kan man inte få för lite av!
Inspirationen kommer ifrån dagens mellanmål som jag tycker är så himla god.
Grovhacka champinjoner och stek i smör.
Salta och peppra på slutet.
Rör "upp" philadelphia-ost så den blir lite smidigare.
Bland i champinjonerna och salta och peppra efter behov.
Lägg ut en (jag brukar ta två så det blir lite matigare) skinkskivor, lägg en klick röra lite som en sträng i en kant och rulla ihop skinkan.
Kan varieras hur man än vill ha det men det här är min favorit. När man steker champinjonerna kan man även ha i vitlök men den jag ska vara i skolan hela veckan så av hänsyn skippade jag det idag. =P
Det var mitt tips! Lite bökigt men himla gött och det blir en del rullar som mättar bra.
Vad har ni för tips?
Ost av alla sorter (kolla kolhydratmängden om du är extra strikt).
Jag brukar skära ost och kassler, skinka, salami, mm i kuber och äta som snacks

Leverpastej (den bra sorten då..) kan jag även ta lite av till mellanmål. Med lite fantasi funkar allt. =)

Jag brukar ofta göra rullar av ost & skinka eller salami med en klick smör i mitten om jag känner att jag behöver ett mellanmål.
Annars brukar det även fungera utmärkt med eventuella rester från någon köttbit som finns kvar efter gårdagens middag.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
om jag äter mellanmål så blir det ofta kokta kalla ägghalvor med lite salami, majonäs eller ostskiva eller enbart lite salt..
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Brieost, mörk choklad, cashewnötter