någon med lyckad viktnedgång
Vore så.peppande med framgångshistorier!
-30 kg snart.
Men det är med lågkolhydrat PLUS gammal hederlig kalorikontroll.
Åh va härligt! alla pratar om kalorikoll,matdagboken,minmat etc..men jag fattar aldrig hur man gör,,,kanske trög men
Inte så jättehärligt som det låter. Jag åt lågkolhydrat i 5 år innan jag tog skeden i vacker hand och insåg att detta med fritt ätande inte funkade på mig. Jag gick bara upp jag, tappade inte ens de berömda vattenkilona i början. Så egentligen är det väl bara 22 kilo om jag drar bort de 8 jag gick upp. Men nu är jag på rätt spår ivf även om det inte går med blixtens hastighet. 
Vill du se hur jag gnetar mig neråt, hekto för hekto, så har jag lite kurvor här. Jag har märkt att det hjälper att andra har ögona på en. 

-20 kg här på 10-11 månader, trots en hel del avsteg. Så detta funkar utmärkt för mig.
(Väger nu 76 kg till mina 174,5 cm.) Ca8 kg till har jag tänkt mig. 
Jag har tappat kollen på mina kilon efter tre år på lchf :-) Vet att jag snabbt gick ner ca 10 kg de första månaderna. Jag vet i alla fall att jag nu väger mer än när jag vägde som lägst. Men är mycket smalare!
Utan träning, bör jag kanske tillägga.
Jag vräkte i mig grädde och hallon och mörk choklad och massor av smör i början. Sen minskade jag på intaget. Inget medvetet beslut, det bara blev så. Jag började helt enkelt lyssna på min kropp.
Jag har blivit av med magkatarr, torr hy, migrän, svullen mage, är piggare mm mm.
Jag tycker att min viktnedgång är lyckad. Har blivit av med högt Blodtryck, högt blodsocker mm. Är piggare och rörligare än jag varit på många år. När jag började med LCHF maj 2011 var mitt mål att må bättre och kanske tappa lite vikt. I början åt jag allt som var lchf. Men inget som kunde trigga mitt socker behov. Mådde pyton i början, men det gick sakta över. Nu äter jag mindre grädde, mycket smör kött och fisk. Ingen frukt för det gör att jag blir sötsugen. Är jag sugen på något gott bakar jag med kokosmjöl och sukrin. Eller dricker min favorit äggmjölk med lite vanilj i. Att byta livsstil var det bästa jag gjort önskar att jag hittat detta sätt att leva tidigare. min viktnedgång hittils är 32,4 kilo.
Wow! Det är mycket för en tjej på, vad blir det, 8 månader. Grattis! 

Har gått ner från 106 till för närvarande 76 kg. Mitt mål är omkring 66 kg så jag har bara ca 10 kg kvar! 
Min viktresa har tagit ett tag men det beror inte på att det skulle vara något "fel" på lchf utan pga att jag HAR gjort en hel del avsteg periodvis.
Jag är sockerkänslig, sockerberoende och tröstätare så det har varit tufft emellanåt när frestelserna blivit stora eller bekymren hopat sig 
Nu när jag har endast 10 kg kvar så känner jag en riktig nytändning och nu börjar den riktiga nedräkningen!………..