Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2404 ggr
cola-light
0

Små LCHF-tips

tips som t.ex inte äta efter ett visst klockslag på kvällen, dricka en viss mängd vatten om dagen, nån speciell träning etc. ? har nån sådana tips. bara så att jag får ut så mycket det går utav min lchf-period. vill att det ska vara så effektivt som möjligt :)

Wildrat
5

Det som är bra med LCHF är att det inte behövs såna tips. Det räcker med "ät när du är hungrig, sluta när du är mätt". Annars får du äta när du vill, dricka hur mycket du vill, träna eller inte vilket som passar dig bäst…

Ewa N
0

Jag har bara koll på att det inte är så mycket kolhydrater i det jag bär hem och ställer i kylen. Ibland blir jag hungrig på natten och kan inte stå emot det hände senast  iförrgår natt.(svårt att sluta med gamla ovanor) Eftersom allt i kylen är ok har det inte haft någon inverkan. Den natten blev det två köttbullar, men oftast tar jag en klunk äggmjölk och somnar om .Det  funkerar  väldigt bra nu när jag lärt mig att följa min hunger  klocka.  Jag mår bra och som ett plus har jag gått ner i vikt.

LatMask
0

"din lchf-period" ? Du tänker alltså äta enligt LCHF en kortare period och sedan återgå till - vad?

cola-light
0

nä, kör lchf-perioden på obestämd tid :)

gun92884
0

Som livslängd, alltså?Guld i mun

cola-light
0

haha precis! :)

Zepp
3

Ät bara riktig mat som du lagat själv från bra råvaror!

Köp alldrig hem något dåligt.

Ät bara när du är hungrig.

Lär känna din kropps behov, dess signaler och skilj på sug och hunger.

Ät inte heller för lite.

Ät gärna två-tre gånger om dagen.. helst inte mer.. om det går.

Lär dig nya ögonmått på en lagom portion så att du står dig till nästa planerade måltid.. och det är inget fel om man skulle bli lagom hungrig strax före nästa måltid.. det tyder mer på bra planering och bra ögonmått.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.