Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 5602 ggr
julia61
0

kolhydrat stoppande medel

Måste bara skriva en rad om detta, såg på tv om tabletter som skulle stoppa kolhydraterna innan de kom "in i systemet".

Det påminner mig om många andra tabletter som ska antingen stoppa kalorier eller stoppa fett!

Viss hajade jag till, då jag innan lchf trodde att jag skulle kunna köpa min viktnedgång!

Kommer inte ihåg namnet….samma var det!

Men kolhydrater är på tapeten, eller rättare sagt inte i ropetGlad

starhawk
0

Det var ju ett tag sen dom där tabletterna var i ropet, har dom kommit tillbaka? Jag testade mest på kul två olika tabetter av den där sorten i olika perioder, och såg noga till att äta lika mycket som före och röra mig lika lite som förr, resultatet var noll ingen påverkan på kroppsvikten alls!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Mabrotnosh
1

Har också sett det där.

Min tanke var, vill man stoppa kolhydraterna så behöver man heller inte stoppa dem i munnen. Varför ska man äta piller för att stoppa kolhydrater när man helt enkelt kan strunta i att äta dem? Eller så kan man äta de där andra pillren som göra att man får diaree och går ner ett extra kilo, kommer inte ihåg vad det heter heller.

Seglarina
1

Va bra, då kan vi fortsätta äta kolhydrater (det är ju så nyttigt). Och sen äta tabletter innan de tar sig in i systemet. Vilken höjdare!Skrattande

hellstream
0

Det är väl Glukosan ni talar om?

Minskar sötsuget, hindrar socker från att omvandlas till fett  och snabbar på förbränningen av snabba kolhydrater, enligt reklamen.

Det är alltså inte de där fettpillren som man får diarré av…

Men ändå, fan tro't! Om de verkar för bra för att vara sant är det säkert inte det heller!

http://www.biosan.no/glukosan.htm

julia61
0

Ja precis #4, så tänkte jag med!

kaisakavat
0

Det finns redan trådar om Glukosanol (heter det iallafall i den nya reklamen). Sök gärna och kolla diskussionerna.

Här kan ni se reklamfilmen. Foten i munnen

Det är dyrt - och jag betvivlar att det är snällt för magen. Har hört att folk får magknip m m av dem. Effektiviteten undrar jag också över - skeptisk. Och tydligen baserat på nån sorts extrakt från en böna - och bönor ska man inte äta..

Vad det handlar om är alltså - att käka nåt olämpligt (en massa kh), för att sen måsta käka nåt olämpligt (Glukosanol), för att bli av med det olämpliga (kh+Glukosanol).   Tungan ute