Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2830 ggr
[Moncan]
14

1 år med LCHF

Om några dagar är det ett år sen jag av olika anledningar la om min kost helt!

Enligt "experter" skulle jag må dåligt, ha dåligt ork, bli deprimerad, få dåligt kolesterolvärden m.m.

Jag har aldrig mått så bra som jag gjort under detta år! Mitt blodsocker som var på väg mot diabetes är superbra, likaså kolesterolvärdena! Jag har varit på 3 läkarkontroller under första halvåret pga min kost och att min läkare var intresserad av hur det skulle gå.

På träningsläger i maj träffade jag både Fredrik Paulun och Martin Lidberg och båda sa att träna och äta som jag gjorde går inte ihop.

Jag har gått ner 25 kg, tränar 2 styrketräningspass och 2-3 konditionspass i veckan! Jag har byggt muskler så fett-procenten har gått ner.

Jag har gått från storlek 46 till 38!

Min IBS är nästan bortblåst! (krånglande mage)

Min kost diskuteras ofta av personer som inte är insatta. De har massor av synpunkter om hur idiotiskt korkad jag är som äter som jag gör! Hänvisar till Skaldemans böcker och Matrevolution. När de läst dem så kan vi diskutera!

Jag kör väldigt strikt, äter extremt lite kolhydrater, men desto mer fett.

Det enda jag ångrar är att jag inte upptäckte LCHF tidigare!

Hurra vad bra jag mår!

myrah
0

Fasiken vad insprerande ditt inlägg var!! WOW!! och grattis!! =)

Livet är som en studsboll - allt från botten till toppen!

hus-musen
0

grattis till ett bättre mående :)

Qui dormit, non peccat

Margareta
0

Grattis!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Ett stort grattis.!!!

Ewa N
0

Grattis bra jobbat!

Spejsan
0

Härligt att läsa! Grattis!! Glad

MsSandra
0

grattis grattis.. keeep on going strong now :D

Tisdag
0

Grymt! Behöver lite inspiration nu när jag ska börja med lchf igen efter ett långt uppehåll, hur och vad äter du en vanlig dag? Något annat du kan dela med dig?

[Russinflarn]
0

Fasen så fint, stort grattis! Och mkt, mkt inspirerande! :)

[Malin]
0

Verkligen stort grattis!

[Moncan]
2

Tack för alla hejarrop! Uppskattas verkligen!

#8 Jag äter mycket ägg i alla former. Bacon och/eller ägg till frukost, kyckling/kött och creme fraich/bearnais till lunch och omelett med ost och grädde till middag.

Startar varje morgon med att peta i mig psylliumfrön och/eller linfrön. Blötlägger dem i ett glas vatten på kvällen innan och sen späder jag ut till drickbar form tillsammans med  lite fun light för smakens skull. Min mage blir för trög annars, oavsett hur mycket fett jag äter.

På kvällen kan jag vispa lite grädde lätt tillsammans med kakao, litelite vaniljsocker, stevia och lite sötningmedel och äta. Mums!

Ett annat tips är att i början logga allt man äter så man inser vad som faktiskt ger kolhydrater. Själv använder jag  www.minmat.net

Och viktigast av allt, jag äter bara när jag är hungrig, inte när klockan säger att jag ska äta!

Lycka till!