Puh, jag behöver inte vara kreativ!
Till middag äter jag varje vardag en bit kött/fågel/fisk, lite broccoli och/eller blomkål samt lite paprika för c-vitaminets skull. Mer eller mindre varje dag.
Ibland tänker jag att jag borde variera, men jag avskyr att laga mat, så det blir det samma nästa dag igen. Det går snabbt och lätt.
Så läste jag nyss Kostrådgivarnas blogginlägg ["Fantasin tryter"](http://www.kostradgivarna.se/2012/01/fantasin-tryter/ ""Fantasin tryter"") där det står bl a
"Potatisen kan vara fast eller mjölig, pastan kan vara rak eller skruvad, men så mycket mer att välja på finns det knappast, och smaken är det då ingen större skillnad på. Men det är visst ok. När det gäller potatis, ris och pasta."
Kan andra äta samma kokta potatis varje dag så kan jag väl med gott samvete äta min kokta broccoli varje dag! Puh, vilken lättnad!
Broccoli innehåller så mycket nyttigheter så jag säger att du bör äta det varje dag. :-)
Jamen precis! Folk äter samma cornflakes med mjölk varje morgon och tycker inte det är tråkigt, men när de hör att jag äter samma ägg med smör, då är det sååå tråkigt. Eller 'bara kött och grönsaker, vad tråkigt' och jag tänker 'bara ris och pasta, vad tråkigt' … ;-)
Brukar äta broccoli varje dag, oftast till frukost och middag.
Kyckling har jag svårt att tröttna på.
Lite lök, smetana, grädde kryddor och poff. En lätt kycklinggryta.

Jag äter väääääldigt "tråkigt" i veckorna men det är bara för att jag inte orkar hitta på en massa spännande olika rätter när jag jobbar 
Däremot anstränger jag mig lite mer till helgen vilket då blir lite extra festligt - givetvis inom lchf förstås! 
En rolig grej angående det här med "tråkigt" - jag har nästan alltid med mig en matlåda med tonfisk eller makrill, kokt ägg, lite blandsallad med tomat och rödlök samt majonäs i på jobb. Ibland när jag har kött eller fågelrester så slänger jag ner det i salladen i stället.
Nåväl, i början av min lchf så satt jag på jobblunchen och åt då en kollega sa: "blir det inte lite tråkigt att äta sallad varje dag"?
Jag kontrade snabbt: "blir det inte lite tråkigt att äta två ostmackor varje dag"?
Ha ha ha - hon blev helt ställd och tyst! 
Jag menar - det kommer från den rätta!? Hon sitter där med två ostmackor varje dag (gör så än) - jag varierar mig ju ändå lite och min mat innehåller mycket mer nyttigheter.
Ja det är konstigt hur folk bryr sig. Varför får inte mat vara tråkig förrästen. Till vardags är det väl ganska ok tycker jag att äta för att bli mätt och få i sig den nödvändigt energin och annat för att fortsätta att kunna fungera.
Mat har blivit så väldigt mycket mer än det i vårt samhälle. Hur mycket variation hade gemeneman tidigare? Under vintern till exempel så fick man ju helt enkelt äta det som fanns, eller som hade samlats in under sommaren, kan ju inte ha varit så variationsrikt alltid.