Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1808 ggr
aussiemia
0

Utmaning i 100 dagar

Nu har 55 dagar av makens och min 100-dagarsutmaning gått och jag kan nöjt konstatera att de minsta byxorna i garderoben går på utan problem Skrattande och de jag köpte i somras när jag var hemma i Sverige hänger och slänger som segel i halv storm. Hurra!

Vi behövde ha en rejäl spark i ändalykten efter en lååång period med massa onödigt skit och bestämde oss för att vara strikta i 100 dagar. Och det över julen! Men det gick över förväntan-jag drack ett halvt glas julmust (galet sött och inte alls så gott som jag kom ihåg Skrikandes). Sedan frossade jag i mitt eget lchf-julgodis och min egen kalla, vita glögg. Thats it! Inga pepparkakor, inga lussebullar, ingen knäck, ingen jansson, ingen sill eller risgrynsgröt.

På julafton hade vi crossover smörgåsbord, dvs en del tradionell svensk julmat och dessutom ostron och sashimi. Så visst åt jag fisk, men i en annan tappning. Och rött bubbel såklart Flört

aswedishsmorgasbord.com

yvonnel
0

Heja, vad ni är duktiga. Kanske lite lättare att avstå specialiteterna om man inte är hemma i Sverige.

Är det fortfarande lika fint i Adeladie? Jag var där 1970, då var det lite av en avkrok på landet, men gulligt på nåt vis. Nu är det väl fullt av highraisers där också som överallt.

aussiemia
0

Adelaide är fortfarande en avkrok ;D Kusinen från landet jämfört med Melbourne, Sydeny och Perth. City har några höga hus, men man går raskt igenom citykärnan på 20 minuter Förvånad

Fint och fint..omgivningarna är ju fina, the hills, Barossa, McLaren Vale och the beaches är ju fantastiska.

Vi bor söder om stan, men ska int till Central Market nu för att köpa fisk till sashimi! Å så gott!

aswedishsmorgasbord.com

yvonnel
0

Jag ser inte sashimi framför mig som något jag längtar efter precis, men på vikipedia fanns det flera väldigt fina bilder, det ser faktiskt läckert ut.

Under kvällen som gick hade jag besök av min dotter med sambo, dem hade med sig ett helt kilo färska räkor med diverse dippsåser+citron och en flaska gott vitt vin från New Zealand. Görgött!