Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5062 ggr
suwe1
1

Stevia vital socker

Jag undrar om det finns att köpa stevia vital socker i vanlig affär som ica tex.

2sure
0

Vart bor du? Jag har sett stevia på ICA flertalet gånger. Men detta var i Malmö-området.

Om du berättar vart du bor så kanske nån vet någonstans i närheten där du kan köpa det. Annars brukar Life (hälsokost) ha det. Kostar lika mycket som ICA tar: 89kr för en förpackning.

Sindri
0

#1 Du menar inte sukrin nu?

suwe1
0

Nej, Sindri jag menar inte sukrin.

Jag bor i Ljungbyhed eller klippan finns det ju ica.

Sindri
0

#3 Nej - frågan var inte till dig. #1 skrev jag. Det finns sukrin på ICA och hälsokost för 89:-.

2sure
0

Ops Sindri… Jo jag menade sukrin :-) Hemskt ledsen för mitt tidigare svar.

Stevia har jag aldrig sett på affärer. Men det är väldigt billigt att beställa hem från USA via iHerb. LÄNK till deras stevia sortiment.

Det tar 1-2veckor att få det på posten för mig. Frakten är 4dollar… så även om du bara beställer 1flaska eller pulver så blir det ändå billigare totalt än att beställa från Sverige.  Jag kan rekomendera deras kokosmjöl också. Doftar helt underbart men har ingen bismak vid tillagning.

[Pennylane1]
0

tar bort då jag är helt korkad

gun92884
0

Nunaturals Stevia Powder är den bästa produkten. Men … köp inte 1 lbförpackningen för då har du Stevia för flera livstider! Jag köper en liten burk - namnet är NuStevia Pure Stevia Extract - som bara innehåller 1 oz (28 gr) och den räcker i en evighet … speciellt om man blandar med sukrin. Se'n finns det flytande Stevia av märket SweetLeaf … det är också drygt.

Sindri
0

Jag vet inte exakt vad Stevia Vital är men vanligt stevia-pulver finns numera på hälsokosten. För ett par år sedan betalade jag 188 kr för 50 gram. Det märks knappt att jag tagit ur burken så drygt är det. Nu tappar jag iofs undan för undan "sötsmaken", vill hela tiden ha mindre och mindre sött. Sötar ibland för andras skull, men själv kan jag klara mig helt utan.