Vad gör ni med kokosfett?
Ja, som rubriken lyder; Vad använder ni kokosfett till? Är det inte svårt att hitta året runt? Har fått för mig att man mest brukar hitta det kring juletider. Jag använder mest smör att steka i, och ibland kokosilja.
Och en till: Vad dricker ni till maten? Jag är en vattendrickare, men som lchf-are blir det ett glas mjölk ibland.
/Christine
Jag köper inte kokosfett i vanliga affärer från Unilever.
Köper kokosfett (kokosolja) som jag köper från iHerb i USA (biligast), finns med och utan smak och doft.
Jag använder det i kaffet och i te, en msk på morngonen och en på kvällen den skyddar mot t ex alzeimers. Den har flera vitaminer och mineraler ärn olivolja eller smör. Så egentligen det är nyttigare 
Jag använder den ofta till att laga mat därför att den tål högre temperaturer vilket är bra när man steker. Det gör varken olivolja eller smör.
Det är hälsosammare att laga mat med kokosfett än med annan fett.
Man kan göra chokladpraliner med kokosfett. Ischoklad, etc.
Mjölk drycker jag aldrig, jag måste hålla ner blodsockret, så jag drycker ibland ett glas vin, annars, vatten eller colazero, det beror på vad jag äter.
Det finns att köpa olika smaker till vatten men har inte testat än.
Vilken kokosolja köper du från iHerb, Sweli?
# 0 vad menar du med : som LCHF:are blir det ett glas mjölk ibland? Jag menar det låter som att mjölk är LCHF men det är det ju inte. Ett glas mjölk ger lätt halva dagsdosen kolhydrater!?
#3 så sant Pennylane
Jag köper dessa produkter:
Jarrow Formulas, Coconut Oil, Extra Virgin, 32 oz (908 g) Great Value! $19.95 $28.50 (30% Off)
Jarrow Formulas, Coconut Oil, Expeller Pressed, 16 oz (454 g) $8.37$11.95(30% Off)
Den gröna med smak och doft
Den bruna utan. Bara neutral.
Om du inte har köpt tidigare på iHerb kan du använda min kod så får du $5 rabatt: YEW765
Jag har inte testan de andra märkena.
vad kostar frakten för cocosnötoljan då?
Livet är som en studsboll - allt från botten till toppen!
billigare än i Sverige 
kostar för 1.4 kilo 4 dolar= 27 SEK.
Du kan testa med att lägga på och dra ur kassan.
Upp till 3 kilo kostar 6 dolar.
Frakten tar mindre än 10 dagar från USA. De har väldigt bra service.
Jag köper det mesta jag behöver därifrån.
D-vitamin- kokosfett- Erythritol, etc.
Jag sätter kokosfett i kaffet 2-3 gånger/dag. Jag brukar köpa Cocosa från hälsokosten eller beställa från bodystore, men sist jag var inne i hälsokosten hade de fått in en ny sort i en vit plastburk som var betydligt billigare. Har kastat burken och kommer inte ihåg vad den heter…men det verkar som att det börjar kommma andra alternativ även i affärerna i stan;) Jag brukar beställa mina piller via kostdoktorns hemsida så han får en liten krona till sitt ypperliga arbete…Men ska nog prova iherb…de hade ju så enormt mycket…
Jag köper min från Crearome, 5 kg för 390 kr.
Jag använder min i äggmjölk och i mitt the.
#3 - Jag är helt ny med lchf, och gick och läste på mjölken nu, vilken inte slagit mig tidigare, men det var mer kolhydrater än vad jag trodde :O My misstake, water it is!
Iherb verkar ju käckt! Får kolla närmare på det, men en klick i kaffet allltså? Hmm, okej får testa ;)
#8 - Vad är äggmjölk?
/Christine
äggmjölk är en ersättning för mjölk/grädde i kaffet, många har svårt att klara tom grädde för det ger trots allt en del kh samt att mjölkproteinet ställer till det för många, sök på äggmjälk här på sajten så får du upp mängder med info! I stora drag: man mixar ägg smör/kokosfett med hett vatten och har ev. i olika smaksättningar. Det blir en näringstät och bra dryck med i stort sett allt man behöver.
#4 Jag får det till ca 60 SEK för den undre oljan + 27 i frakt, det är nästan 90 kr för en burk. Biofoods ekologiska utan smak kostar där jag köper den 48,95 resp 54,95 för 400 gram.
Även om iHerbs innehåller drygt 400 gram så är det mycket billigare med Biofoods! För att inte tala om den från Crearome, men alla kanske inte vill handla så mycket på en gång..
Dessutom - om man köper för högre belopp (över 200?) från USA blir det väl tull?
Det var billigt, att jag började köpa på iHerb är för att Cocosa kostade 160 kr burken på 450 gram utan smak och 225 kr för samma mängd med smak.
Då var inte 60 kr. mycket och 139 för 960 gram är billigt.
Men man ser att det börja att komma nya billigare produkter och billigare frakt.
Första gången jag beställde från LCHF butiken var frakten 59 kr!!
Bra att de svenska affärerna nu äntligen börjar komma ikapp prismässigt, hoppas dem håller nivån även innehållsmässigt, för iHerb har verkligen ett fantastiskt stort sortiment.
Min kod för förstagångare är LOF 542, jag rekommenderar dem alltså väldigt gärna, men det kan ju hända att dollarvärdet ökar och utbudet här hemma blir bättre så att det till slut går på ett ut. Konkurrens är nog en ganska bra grej.
Bodystore har kokosfett 400 gram för 45 kronor Biofoods för 49 kronor.
29 kronor i frakt och fraktfritt över 500 kronor.
Jag har precis skickat efter för att testa.
#11 Sindri
Jag har köpt nu många gånger och inte betalat tull en enda gång.
Det var ju skönt Men små fattiga skolflickor slår dom på tull ideligen!!! 
Har du beställt för stora summor så kan det nog hända. Jag fick betala Moms på varor jag beställt, dock inte från iHerb, men flera företag har något dem kallar giftwrapping med särskild avgift, kanske ska man betala det för att slippa momsen, men då kanske det inte ändå blir någon förtjänst att tala om.
Det har varit flera trådar här om detta - den senast sändningen som jag fick extra utgift på där fick jag även betala 100 kr i handlingsavgift till tullverket/posten eller speditionsföretaget.
Så det kan svida när man inte förväntar sig extra utgifter, och det senaste jag läst om tull är att man inte behöver betala sådan om totala summan inkl. frakt inte överstiger 1400 kr.
Min totala summa låg under 900 kr, men det finns säkert någon regel till för att försvåra för fattiga flickor, kanske kan man opponera sig men det tar också en massa energi.