Frukosttips
Hej!
Jag skulle behöva lite tips på frukost. Idag äter jag två kokta ägg, en skål med filmjölk med vipsgrädde, nötter och riven kokos i samt dricker mjölk till.
Ibland äter jag avocado men tycker att det är för ofta som de är dåliga så det är inget alternativ. Fler mjölkprodukter vill jag inte äta/dricka och inte frukt helller. Tyvärr har jag inte tid att steka bacon eller laga något så vad jag är ute efter är något kolhydratsfattigt, snabbt och gott.
Tips mottages tacksamt.
Vilken mat som helst. Gårdagens rester. Fortsätt med kokta ägg. Ät sill till. Ost och skinka, bara att ta ut och äta. Fokusera hellre på riktig mat än på mejerier.
Fil+mjölk+nötter blir en del kolhydrater dock, så du har rätt stort utrymme vdg kolhydrater i maten.

Jag äter alltid en av Moniques mandelbröd delade i två halvor. Smör, ost och skinka samt en kopp te. Detta står jag mig på från kl 9 till 17 då vi äter middag. Jag "bakar" tre åt gången så det räcker till tre mornar. Snabbt och gott
Omelett kan göras dagen innan.
Lchf-gröt
Maten från igår
En kopp kaffe, ibland när jag inte hungrig på morgonen, så blir det en kopp kaffe istället
Kokta ägg

Det tar inte så lång tid att steka lite bacon och ägg och det är en bra start på dagen.
Annars är makrill i tomat bra att äta till äggen andra tillbehör till äggen kan vara laxpastej eller sill (undvik ABBA:s burkar som är sockerrika).
Turkisk yoghurt?
Innan jag började med LCHF åt jag alltid fil/yougurt med musli och några mackor gick mycket snabbt att fixa. När jag började med LCHF ville jag äta ägg och bacon, upplevde att jag inte hade tid på morgonen att steka bacon.
Jag började att köpa storpack med bacon (1-1,5kg/fpk) lättstekte jag baconen i ugnen (jag gillar inte knaperstekt bacon). Förpackade bacon i 2-3 dagars portioner, frys ner det jag inte använder direkt. Då är det bara att värma baconen på morgon går på noll tid. Jag kokar också ägg för några dagar itaget. Tar man färdigt kokade ägg och lättstekta bacon ur kylskåpet på morgon, det tar inte en minut i micron att värma.
Vilken bra tråd, har velat ha detsamma eftersom jag är lite trött på ägg!

Pannbiffar, köttbullar, typ kan man köra i micron medans man klär på sig.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
mmmm köttbullar, det ska jag börja att göra 
Kokta ägg, kokt medwurst, fetaost, salami, kokt skinka… Allt detta är en smarrig kombo… OCH enkelt!
Jag själv har snöat in på ägg, kokt medwurst då det är så enkelt.
Olika röror som man kan göra innan (kanske större portioner) och norpa av till frukost, typ skagenröra, laxröra, tonfiskröra osv..
Jag vet inte riktigt vad du menade med "mer mejerivaror".. eftersom du redan äter fil på morgonen idag? och om du byter ut frukosten du äter idag.. så äter du ju inte mer? *eller vill du sluta helt med mejerie?*
Iaf så kan du ju också äta som de andra säger, köttfärsbiffar (gårdagens rester osv) på morgonen också..
Jag brukar äta "lyxtallrik" ibland.. stavar med ett par olika goda ostar och kött i form av salamisar, skinka osv., mozzarella funkar med..
Kesoröror fungerar också, både med kryddor nötter grädde bär skinka ägg osv (beror på vad du tycker om, och hur många kolisar du vill äta - jag menade givetvis inte att du skulle blanda ner allt på en gång haha.. bara olika variationer).
Du kan ju baka någon LCHF bröd också.. och äta med pålägg på morgonen och kanske en kopp te med kokosfett..
Hoppas du hittar nått gott att variera dig med,
Lycka till
MVH Sandra
Tack för tipsen.
MsSandra: Jag skrev ju att jag inte vill äta fler mejeriprodukter, alltså utöver de jag redan äter.
#12 MartinSt:
Nej men vissa har ju ett upplägg över dagen med en viss nivå av kolhydrater osv.. och du KUNDE ju ha menat att du tex inte vill äta mer mejerivaror överlag.. för att då blir det för mycket kolisar/mjölksocker över dagen sett .. och då fanns ju fortfarande möjligheten att "byta" ut morgonfilen mot nått annat i mejeriväg.. utan att öka kolhydratsintaget över dagen sett..
.. komplicerat det där..
Men oavsett, lchfbröd, pålägg, smör, gårdagens rester.. skinkor..salamisar.. köttrika korvar.. sånt funkar ju och går att ha "färdigt" i kylen flera dagar i sträck och går alldlels utmärkt att käka kallt 
Lycka till iaf
MVH Sandra

#9 Här är hennes originalrecept.
http://www.lifezone.se/2011/02/24/se/en-lätt,-snabb-go-lchf-smörgås-2168010
Jag gör numer lite annorlunda efter att ha testat mig fram
2 ägg
1,5 dl mandelmjöl
40g smör
lite salt
1 tsk bakpulver
Gör enligt receptet, fördela i tre skålar/formar. Grädda i 2,5 min i micron. Dela varje bröd i två halvor.
OBS! Ta inte kokosmjöl som det står i Moniques recept. Blir fruktansvärt torrt och tråkigt då