Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2567 ggr
Wildrat
0

LCHF religion?

Kanske skulle vi starta en religion? Det verkar inte särskilt svårt iaf med tanke på vad som nu blivit godkänt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14176091.ab

"Nu har kopimismen blivit officiellt erkänd som religion i Sverige.

– Kopiera och sprid är vår viktigaste trossats, säger kopimismens högste andlige ledare, Isak Gerson"

Då kanske våra barn lättare skulle slippa margarin och annat skräp i förskolan och skolan, det är förbjudet enligt deras religion! Och vi skulle slippa bli ifrågasatta för vad vi har med oss i lunchlådorna…

Det har ju varit på tal tidigare och vi är redan anklagade för att vara en sekt…

Nån som känner sig manad att bli vår andlige ledare?

Inkanyezi
0

Är det ett krav att en religion ska ha en andlig ledare?

Aniara4
0

Det har vi ju redan gjort! Sekttråden

Jojo55
0

SSS är lite som gud tycker jag och Andreas Eenfeldt som hans enfödde son.

Tråden du hänvisar till Aniara är låst och det finns länk till en fortsättning men den funkar inte så vi kan fortsätta här tycker jag.

Jag tycker tankarna på khexorsism skulle kunna utvecklas lite grann, vad säger ni?

Wildrat
0

#3 Vad är khexorsism?

Jojo55
2

Kolhydrat-exorsism!Glad

Wildrat
1

Absolut nödvändigt. Önskar nån kunde göra det på mig nu…

Seglarina
0

#3 skrivet av Jojo55

Och Annika jungfru Maria då? Obestämd

Undrar om dom tycker att detta är en lika bra idé?

kaisakavat
0

Ja! Glad

Jag röstar för inga gudar. Istället är vi - var och en av oss - vår egen guru.. samt varandras.

Khexorcism - yepp!! Vilka underbara seanser vi kommer ha!

Jojo55
0

Kan man inte ha någon slags sexuellt betonade invigningsriter? Med bad i kokosolja som inledning eller nåt. Jag menar, det går ju i linje med hur fullkommligt ohämmade vi är när det gäller det förbjudna fettet?Skäms

Wildrat
1

Anledningen till min tråd är den att verkligheten har kommit ifatt våra fantasier. Kan kopierande bli erkänt som en religion borde LCHF också kunna bli det. Tänk vad mycket problem man skulle slippa.

Med LCHF som religion så MÅSTE förskolor och skolor ha speciell mat, sjukhus också för den delen. Man kan hänvisa till religion istället för hälsa när man blir ifrågasatt, eftersom tro alltid verkar trumfa över vetenskap borde färre bli upprörda.

Eller så är det bara en protest mot det absurda i att tydligen vad som helst kan bli religion.

[RipleyKatten]
1

Children of the Corn.

Eller nej vänta, det fungerar ju inte..

gun92884
0

Här i landet KAN allt bli religion och ha en 'kyrka'. Det behövs bara att man visar att man har anhängare. Högsta domstolen hade detta uppe till debatt för inte så länge se'n eftersom det var tal om att ta ifrån kyrkorna deras skattefrihet.

MimLan
0

#10 Tycker nog det är bra med det. Staten skall inte lägga sig i vad som är religion och inte. Men det är ju bra att de har lite formalia så länge man inte startar antibyråkratireligionen..

Seglarina
0

antibyråkratreligion Skrattande

Seglarina
0

Har nu läst länken i TS inlägg, lite kul är det! Om vi skulle starta religion?

Man kan ju dock inte hävda att få bete sig hur som helst av religiös grund. Att fildela är en sak, men att inte äta kolhydrater kan nog anses vara farligare, jämför med månggifte och kvinlig könsstympning kanske.Obestämd Vi skulle otvivelaktigt komma i rampljuset i alla fall.Glad