Receptböcker
Det börjar finnas väldigt mycket olika lchf-receptböcker nu för tiden. Men alla är nog inte lika seriösa har jag en känsla av. En del verkar vara väldigt frikostiga med kolhydraterna. Så nu frågar jag:
Vilken tycker du är den seriösaste lchf kokboken? Och med seriös menar jag då framför allt att recepten inte innehåller för mycket kolhydrater.
Har inte hunnit kolla in så många LCHF böcker än (surfar mest runt runt runt på nätet haha).. så tyvärr kan jag inte tipsa om nån "extra bra".. (man måste nästan ha provat några olika författare för den saken..).. men jag har Anna Halléns LCHF för kvinnor bland annat och den tycker jag är bra! (god.. eller vad jag ska säga)
Jag själv samlar lite på allt möjligt, köper GI böcker också tex (plus använder alla gamla hederliga också.. husmanskost och liknande - jag älskar inspirerande kokböcker helt enkelt) och modiferar recepten.. allt kanske man inte kan göra.. men det är kul att testa nytt tycker jag :)
Hoppas någon annan kan ge dig något handfast tips!
Ha en trevlig kväller,
MVH Sandra
Sten Stures Skaldemans böcker är seriös, innehåller recept med lite kolhydrater. Har precis köpt "LCHF för kvinnor" av Anna Hallén och i den var det underbara recept. Kanske mer kolisar än vad SSS har. Boken "Smörstekt" av Gun-Marie Nachtnebel är också en bra kokbok. Hon anger hur många kolhydrater som recepten innehåller. Jag kommer att köpa SSS:s nyaste kokbok också. Kan helt enkelt inte låta bli!