Low-carb Bröd
Har precis ätit low- carb bröd. Faktiskt jättegott. 2,7 kh per skiva. Några neg. synpunkter? förutom att det inte ska bli nån vana.
vad var det för bröd?
Typ limpa utan socker. Finns på konsum. 2,7 KH per skiva Saftigt fast det bakades för 4 dar sedan.

Är det detta? Low carb bröd
gluten är ju inte farligt om man inte ät intollerant

Det later nastan for bra for att vara sant!
Men suck… borjar kannas allt jobbigare att inte bo i Sverige 

Åh, är det sant? Vad är haken? 

Haken kan väl möjligen vara att en del kanske inte kan hejda sig vid 1 eller ett par skivor och vips är hela limpan borta =(
…och att man inte får tag på det utanför stockholm om man är av dom som inte får cravings och vill prova…
Men jag skulle gissa det säkerligen är lite udda grejer i det? Tex… aspartam?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

ser ut som väldigt mycket fibrer. 
#7 Min hake är just den. Bröd + jag = no-no. Och det kan vara fler som just har bröd som en hang-up. Om inte, kanske man kan testa. Men om man är känslig så ska man nog avvakta så att man inte trillar dit och börjar äta sig igenom resten av brödavdelningen och kakavdelningen och pastahyllan och…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Verkar ju nästan för bra för att vara sant!! Måste gensast prova detta :)
Hej,
Jag heter Tom och representerar CarbZone. Vi blev tipsade om att vårt bröd diskuterades här. Jag ställer gärna upp och svarar på frågor om våra produkter.
Först kan jag säga att vi inte använder några konstigheter i våra bröd. Brödet är helt rent ifrån socker och härdade fetter. Vi har just nu ett mörkt och ett vitt bröd på marknaden. Båda har runt 3 gram kolhydrater per skiva.
Min favorit är det vita bröd som smakar precis som ett vanligt vitt bröd om man rostar det. Det fungerar utmärkt att göra skorpor av också. Man låter det ligga i ugnen på 90 - 100 grader i 3-4 timmar så har man skorpor som håller i flera veckor.
Vi har även pasta och choklad som vi säljer. Vår pasta har 60 gram protein per 100 gram. Vi har dessutom nästan dubbelt så mycket fiber som de bästa fiberpastorna. Vi planerar runt 10 nya produkter på marknaden efter sommaren. Vi har en hel del roliga produkter under utveckling just nu.
Vi använder inget Aspartam eller Splenda.
Vi finns just nu på 110 butiker i Stockholm - Södertälje - Värmdö - Norrtälje. Om man vill köpa våra produkter utanför Stockholm är det bästa att helt enkelt säga till din lokala butik att du vill ha våra produkter. De flesta butikerna är rätt duktiga på att ta in produkter kunderna efterfrågar.
Har ni frågor så är ni välkomna att ställa dem här eller kontakta mig på tom@carbzone.se.

#12 Jag tycker att det är intressant att er produkter finns, och jag ska hålla ögonen efter den för mina barns räkning (som äter mer GI-tillvänt) Vi bor i Uppsala, så det tillhör ju nästa expansionszon.
Däremot har jag själv lagt av med spannmål helt och fullständigt. Det har inte med kolhydratinnehållet eller gluten att göra, utan att något i spannmålen slår igenom på min astma. Utan säd, ingen astma. Med säd, gradvis ökande väsningar…
Fabricati diem, pvnc!
Greensis,
Vi har fått en förfrågan ofrån en butik i Knivsta och vi arbetar på att leverera dit. Jag hoppas att det är hyfsat nära dig.
Personligen tror jag spannmål inte är människoföda men mår man bra och går ner i vikt (om man vill det) så får man väl prova…
Jag ser bara inte hur bröd skulle vara en del av LCHF… Men det är bara jag det. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag tyckte att LCHF brödet från boken 'Smörstekt' var helt underbart. Mycket frö, pumpakärnor, och bara ngn dl spannmål i hela limpan. Tyvärr så trillar jag dit och åt två tunna skivor per dag i fyra dagar. Femte dagen hade jag inflamation i fotknölen. Attans också. Annars har jag inte haft en enda skov i det reumatiska sedan jag började för 6 mån sedan
Tog en skiva i morse och smakade då verkligen på brödet. Då var det inte lika gott längre. Men som nödbröd när det är smörgåsfest så kan man ta det . Man vill ju inte ramla i smörgåsträsket igen.
Hej!
Jag äter det brödet varje morgon.
Två skivor ( det mörka har 2,7 kolhyddrater per skiva och det ljusa har 3,4)
På det har jag två skivade ägg och mycket majonäs.
Dillmajonäsen är super på detta :-)
Jag tycker det är bra att brödet finns. Lite dyrt, men praktiskt att ha.
Visst blir det lite kolhydrater, men väldigt lite, för mig som inte är superstrikt.
Det vita är gott att rosta eller göra toast i min toaster, med skinka ost och lite tomat…god frukost.
Man känner att man inte saknar något, och har ett lätt mål att ta med, om man är mycket borta, som vi….lite lättare att ha till kaffet när man är iväg än tex kokta ägg

Re: #13 och #15
William Davis Wheat … it's all the same
Sean Croxton har gjort massor med intressanta intervjuer som man kan tanka hem och lyssna på. Handlar mycket om vete, gluten, mjölk och kolhydrater.
Visst, men sen handlar det om mängderna också, och hur ofta, lite skräp är bättre än mycket skräp. Jag brukar ha en limpa i frysen som jag tar fram och rostar när jag blir grymt sugen på bröd, händer ofta dagen efter en fest, haha. Bättre det än att jag går och tar av päronens Skogaholmslimpa.

I en av Sean Croxtons intervjuer berättas om en kvinna som inte blev frisk trots att hon följde kostråden till punkt och pricka under lång tid. Till slut kom man fram till orsaken. Hon var nunna och svalde en liten bit oblat när hon tog nattvard. När man ändrat på det blev hon frisk.
Ytterst få är så extremt känsliga mot spannmål, och är man inte det ser jag inget problem med att käka det om man vill, så länge det inte går ut över hälsan/viktminskningen så… Och det gör det inte för min del.
Tips på köpebröd: GI-knäcke från Gränna (ICA Maxi)
23g kh/100g, en skiva väger ca 20g, dvs de är lite större än vanliga skurna knäckebrödsskivor
Äter ibland ½-1 skiva med mjukost till em-fikat på jobbet
"OBS! Kan innehålla spår av nötter" står det på paketet ;-)
Hm. Brödet är gott, men också något "svampigt", liksom växer i munnen, tyvärr. Men i övrigt ett bra alternativ, jag äter det till frukost varje dag.