Behöver lite peppning :(
Jag började med LCHF i mitten av sommaren som har varit. Gick jättebra verkligen! Gick ner 15kg och jag mådde som bäst när jag såg mig själv i spegeln och jag kände att jeansen inte satt åt tajt och mina arbetskläder blev pösigare!
Nu de senaste månaderna (omkring 2) har jag fuskat, jag har ätit chips och andra onyttiga saker och jag känner att jag aldrig kommer igång med att hålla sötsuget borta!
Jag äter mest kött och grönsaker. Potatis, pasta och ris har jag inte rört sen jag började med lchf men nu på sistone har det blivit väldigt mycket choklad och chips :/
Jag är nötallergiker och även allergisk mot kärnfrukt, passionfrukt och även röda bär. Det enda av bär jag kan äta är blåbär och även ibland får jag känningar av min allergi då jag ätit av det.
Jag känner att jag behöver lite peppning med att komma igång!
Har ni tips på vad man ska göra för att inte köpa den där chokladkakan?
Jag försöker även sluta röka och har lyckats gått ner från ett paket om dagen till ca 10 cigg om dagen men allt känns så himla svårt just nu!
Jag går till jobbet nästan varje dag (dom dagar jag jobbar alltså), det är ca 15 min promenad och när jag väl är på jobbet så är det omkring 8 timmars spring och lyftning. (Jobbar som undersköterska inom äldrevården). Men jag blir så extremt sötsugen när jag kommer hem!
Behöver verkligen hjälp med att försöka peppa upp mig! xD
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Hej, pepp*
vad äter du på jobbet? av egen erfarenhet vet jag att det kan vara knepigt med jobb-maten, svårt att få ordentligt med fett i den. sen undrar ju kompisarna vad sjutton man har med sig………
om du är hungrig/sugen efter jobbet kan det vara bra att hitta en annan rutin för vad du gör efter du kommit hem?
lycka till!
Tar med mig mat som jag ätit dagen innan, mycket kött och grönt.
Det är inte så knepigt med jobbkompisarna eller jobbmaten i sig utan det är det att jag känner mig avslappnad när jag väl kommer hem. Mitt jobb är extremt stressigt så man hinner inte direkt vila upp sig.
Mm har funderat på rutiner också! Men det blir ofta att jag kommer hem, äter något litet och sitter framför datorn då jag är spelnörd :P
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Kanske försöka äta lite mer fett? för att på så sätt försöka hålla sötsuget borta? och om du nu vill äta nått "snacks".. försök välja bra saker istället (som innehåller fett)..
Det gäller att äta bort sötsuget har jag lärt mig, sen ger sig det där med fetthalten av sig själv (kan bli lite överdriven konsumtion i början innan man fått bort sötsuget.. men det är ok!)
Försök också hitta ett schema (alltså rutiner) för dig själv.. för mig är det mycket lättare när jag har mina fasta rutiner..
Lycka till!
MVH Sandra