Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5193 ggr
heleina
0

lågkolhydratspasta?

Hej!
jag har letat och letat här i forumet men hittar inget. Jag vet inte om jag drömt detta.. hihi.. men! Visst har någon här skrivit om en spagetti som inte innehöll mer än 5kh per 100g??

Det hade varit det ultimata… min sambo ska börja äta lchf med mig och hade det funnits en godkänd lchfpasta hade det hjälpt mycket.

tack på förhand!

Taktur
0

Finns att köpa på Mindre Socker.com . Har själv testat den och den är helt OK

Ulf-S
0

Japanska shiratakinudlar kan rekommenderas som ersättning för spaghetti! De tillverkas av en löslig fiber, glucomannan. Näringsinnehållet är så gott som noll av allt eftersom de består av fiber.

Personligen tycker jag att de funkar bra och den stora fördelen, särskilt för den som har problemmage, är att de består av lösliga fibrer som aldrig varit i närheten av spannmål.

Nackdelen med nudlarna är att de är "våtare" och inte suger åt sig sås lika bra som pasta, men det kan jag leva med. Man kan torka dem en aning i en het panna precis innan man äter om man är ambitiös…

JAUS
0

Dreamfields lowcarbpasta tycker jag t.o.m. godare än vanlig. Dock är det betydligt dyrare också så det äter man inte varje dag.

cor2009
0

Carbzone har en pasta som har 6 kolhydrater per 100 gram.

Jag tycker att den smakar skapligt,bättre än deras övriga produkter som deras chocklad och deras bröd som smakade fruktansvärt illa.

JAUS
0

#4 Carbzones pasta smakar gummi! Rekommenderar Dreamfields pasta när det kommer till smak. Näringsmässigt vet jag dock inte om det är att rekommendera.

cor2009
0

#5 Var köper man Dreamfields pasta?

JAUS
0

#2 Var kan man köpa shiratakinudlar? Skulle vara gott att äta sukiyaki med nudlar igen.

Ulf-S
0

#7: Japanska/asiatiska butiker först och främst. Jag handlade på Cajsa Warg senast, men igår var de slut där.

JAUS
0

#8 kan man köpa dem på nätet någonstans? Tror knappast att jag kan få tag på dem här.

felixifokus
0

håller med om att carbzone inte var nån höjdarpasta, tar hellre grönsaker som tallriksutfyllare

JAUS
0
plinkplonk
0

Ni läser väl Kostdoktorn om pasta-skandalen?

http://www.kostdoktorn.se/moore-om-dreamfields-skandalen/

lindi
1

Eller gör den själv:

Vispa 4 ägg poröst, vispa i 1,25 dl philadelfia och 1/2 dl fiberhusk. Låt stå 10 min vispa sen igen. smeta ut smeten på en plåt med bakplåtspapper som man smörar me lite olja… den ska vara tun…n, använd vatten för att lättast kunna smeta ut den, pröva å kavla me en flaska typ. Sen 150 grader i 10 min i ugnen. Ta ut å svalna sen skär du smala strimlor. Blanda i det i den sås du vill ha till pastan!!!

berittis
0

Ja, den pastan är jättegod. Har gjort både tagliatelle och lasagneplattor. Jag brukar inte låta den svälla innan jag smetar ut den. Då går den att hälla ut och om man jobbar snabbt med slickepott t.ex. så går det lätt att få den tunn. Sen låter jag den svälla i 10 minuter innan jag gräddar.Glad

opssk
0

LCHF pastan är jättegod! Jag har bara testat att göra lasagne, alla i familjen tyckte det var jättegott, enkelt att göra också.Jjag har beställt nudlar från bodystore, leverans på 2-3 dagar;)

JAUS
0

#12 Ja, det är gamla nyheter. Jag har fortfarande kvar oöppnade paket av Dreamfields pasta, ända sen jag läste om testet av kostdoktorn.

Shiratakinudlar duger utmärkt som ersättning för pasta, innehåller under 1 gram kolhydrater så de kan man äta med gott samvete.