Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4012 ggr
bummsan
0

koncentrerat smör.

Är det laktosfritt? Någon som vet.

Vilken sida är billigast att beställa lchf produkter i från?

Sukarin, mandelmjöl osv?

Tacksam för svar.  Skrattande

magma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad gäller vart det är billigast så har jag inget svar, beställer så sällan lchf-produkter. Vad gäller ghee (om det är vad du menar med "koncentrerat smör"?) så ska det vara så nära laktosfritt man kan komma, och även mjölkproteinet är bortsilat men det kan förstås alltid finnas spår kvar.

[Pennylane1]
0

Sukrin kan man ofta få tag på i butiker, både hälsokost och vissa ica t.ex. annars kanske LCHF-butiken är billigast, deras heter sötin men det är detsamma, de har mandelmjöl, kokosmjöl och annat också. Jag brukade köpa sukrin på mindresocker.com innan min ica började sälja det.

LatMask
0

Hallå! Jag blev intresserad av koncentrerat smör, har någon sett det ute i butikerna?

Zepp
0

Ghee eller Ghi finns som otast i sk invandrarbutiker.

Numera finns både cocosfett och en del LCHF- produkter hos välsorterade ICAbutiker.

I Landvetetr där jag bor har de en egen LCHFhylla.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[förgätmigej]
0

Du kan gå in i vilken livsmedelsbutik som helst och säga att du vill ha koncentrerat smör så tar dom hem det. Arla har en 1,6 kilos spann. Ren smörolja: inget vatten, inget kasein, ingen laktos

Medlem
0

Du kan själv göra ghee eftersom det är dyrt att köpa färdig. Sök på ghee/ghi på youtube så hittar du massor med klipp.

Sweli
0

Arlas koncentrerad smör har jag hittat på Martin Olsson stor cach i Bromma.

Billigare än på LCHF butiken.

MissMullig
0

Be din handlare ta hem en hink (1,2kg om jag minns rätt)  med kons Smöret