Mer LCHF som kostar pengar
På länken ovan kan man knyta kontakt med fler ivriga LCHF-förmedlare.
Det kostar pengar som det mesta i dagens samhälle.
Märkligt då att KiF kunnat existera i så här många år - gratis?
Besök gärna andra LCHF-sajter, men glöm inte att då det gäller det personliga kamratstödet kan ingen annan sajt tävla med KiF. Om du skall betala för ett råd, hur kan du veta vad som ligger bakom det? Profit eller verklig kunskap eller ren gissning utan engagemang.
Här på Kif finns det alltid någon som upplevt om inte precis så nästan det du har problem med. De flesta metabola sjukdomar blir genast bättre och lättare att leva med med kamratstöd.
Jag önskar oss alla veteraner som nykomlingar ett
Hjärtinnerligt Gott Nytt År, med allt vad vi önskar oss.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0

Gott Nytt År Helena!
Gott nytt år från mig med!
Jag håller med att det är fantstiskt att allt här är gratis och att här finns så många härliga människor som delar med sig av vad de kan och vad de känner.
Jag brukar säga lågkolhydratkost för jag äter en del kolhydrater och kommer kanske inte ner i strikt LCHF. Jag känner att jag mår bra på detta.
Helene
Kanske skulle KiF få smeknamnet "Kamrater i Fokus". Det är ju så det fungerar. Om man har en fråga ställer man den här. Sedan kan man få svar på KiF eller privat som meddelande.
Har man problem finns det alltid många generösa och varma människor som delar med sig av både det som är privat och erfarenhetsmässigt.
Låt oss för all del fortsätta att ha KiF i fokus och se till att inläggen rullar in trots alla betalsajter som locker med kändisar.
Helena Hesselmark
Efter kryssning i april 2008 var vi några som tog initiativ till en "Lågkolhydratförening". Reaktionen blev i vissa fall våldsam och medförde att jag drog mig ur och nästan slutade engagera mig i LCHF-frågan över huvud taget.
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d715df7b9cb46221d06d5be-lagkolhydrat-forening
Ni kan ju läsa länken ovan. Där är väldigt många kommentarer. De intressantaste, eller taskigaste kommer mot slutet.
Några av kommentatorerna har efter detta vårt försök själva engagerat sig i diverse betalsajter. Men under våren 2008 var dessa inte ens påtänkta. Därför tolererades inte någon form av "organisation".
Nu verkar det som om budskapet till diabetiker och andra med metabola syndromet äntligen har kommit i hamn med sin kost eftersom även Socialstyrelsen vågar stava till LCHF.
Någon "Lågkolhydratförening" för diabetiker och andra, blev det inte, och kommer heller inte att bildas genom min försorg. Nu har profiten krupit fram och då backar jag.
Någon bok kommer jag inte heller att skriva. Det får vara. Jag skulle säkert bli påhoppad för det också.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0
Om ni inte sett programmet från 12 spt.2011 från Vetenskapens Värld, kan det nu åter betittat på SVT play. Det blev så stort genomslag att det kommer att ligga kvar till 20120202.
Vi får väl hoppas att KiF kvar länge än och fortsätter vara den ofärgade motpolen. Det är inte mycket som kan mäta sig mot oavlönad entusiasm…