Tokiga föräldrar
http://www.expressen.se/nyheter/1.672885
Konstiga föräldrar. de måste ha sett att babyn inte mådde bra.

Knäppskallar!
För några år sedan var det ett liknande fall här i Sverige. En liten flicka tror jag, men jag minns inte om hon klarade sig.
Hur som helst, föräldrarna var veganer och MYCKET UNGA! De hade gett babyn ananasjuice i tron att det var hälsosammare än bröstmjölken!
Skrämmande och tragiskt.
Ofattbart grymmt, man måste vara fel funtad i huvudet med sådana tankar och handlingar. 

Vegankost kanske har den effekten på hjärnan…dvs att den blir felfuntad!?
Pasi - jag känner faktiskt några veganer och i alla fall de har alltid velat ge så naturlig mat som möjligt till sina barn - snarare att de ammat sina bebisar mycket längre än gemene man så att vissa i omgivningen tydligen blivit "störda" av det och att undvika allt vad tillsatser i maten heter mm…
Tror nästan på åklagaren i detta fall som ville få det till att det var överlagt…

Sara40 - Hoppas dina vänner känner till att barn (och vuxna) behöver animaliskt fett, a-, d-vitamin och B12 för att utvecklas och fungera normalt!?
Många veganer verkar tro att människan fungerar optimalt på vegankosten och att den innehåller allt kroppen behöver….de har ingen aning om de nämnda näringsämnena.
Som du säkert förstår så håller jag inte alls med dem gällande animalisk föda då min mat alltid innehållit mycket kött och än mer med LCHF. Jag kan bara hoppas att de vet vad de gör med sin egen och sina barns hälsa och då vi inte är nära vännder, snarare bekanta genom andra vänner så har jag svårt att lägga mig i. Barnen ser välmående ut… (Jag vet faktiskt inte om barnen också är veganer eller inte) Barnen går på dagis och i skola så någon borde ju ha lite inblick i deras hälsa förutom föräldrarna…
Men vad jag menade med mitt inlägg var att jag inte tror att det är vanligt för veganer (eller någon annan grupp med annan matinriktning och livsåskådning) att tycka att bröstmjölk inte skulle vara det absolut nyttigaste som finns för en liten bebis, liksom vi andra "välfuntade" personer tycker (förutsatt att inget är fel på bröstmjölken med toxiska ämnen osv).