Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fisk-skaldjursrätter
Läst 3794 ggr
Seglarina
0

Silltillbehör?

Hej och god jul till er alla!

Jag har gjort 2 sorters sill, en senapssill och en vitlökssill, nu undrar jag bara om ni har något bra förslag vad jag kan ha till istället för potatisen?

Tacksam för förslag i denna sena timma.

sarwen
0

Kokt hackat ägg! Gärna lite lchf-knäcke. Mycket smör. Mums!

Zepp
0

Nubbe?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Seglarina
0

Zepp, då får du komma och hålla mig sällskap.Flört

Seglarina
0

LCHF-knäcke, ok antar att det är något jag ska baka själv?

Tzatze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smörstekta makadmianötter känns som krispiga små nypotäter. Glad

Sopproten
0

Äggsallad

ca 6 hårdkokta ägg hackas

1/2 finhackad gul lök

rör ihop med några klickar majonnäs

Garnera med rödlöksringar.

Sopproten
0

Lite salt också i äggsalladen, så klart. Salt efter behagSkäms

Lycka till och God Jul

Seglarina
0

Oj, mina vänner. Ägg är givet, men jag har missat att köpa, får bli en jul utan äggGråter Affärerna här i Västa Götaland stänger tidigare än jag är van vid. Ska prova att koka rättika för det har jag hemma. På annandagen är det första jag gör att åka och köpa ägg. Ska skaffa egen produktion, absolut!

Cowboy
0

Ägg och snaps. Potatisen är väl inte nödvändig och behöver inte ersättas. Glöm alla tankar på att man ska äta potatis till allt.

[Pennylane1]
0

har du bara sill på julbordet? Har aldrig ätit potatis till sillen, det finns ju oftast så mycket annat…

Seglarina
0

Nubbe räknar jag bort, för jag har ingen lust att dricka det ensam. Nu lägger jag inte in sillen utan gravar den i ättika och den kan man absolut äta utan potatis iofs. Dessutom har jag inte ett gigantiskat julbord åter eftersom jasg är själv.

Nu försvann problemet eftersom jag blev bjuden till grannen, viiste inte vad som skulle hönde, men eftersom jag ville ha med mig något så blev det sillen. Jag blev bjuden på julbord (utan sill). Så min egen julmat har inte smakats än. Min griljerade rostbiff och grönkplsallanden jag tänkt mig göra, får bli i dag lite senare.

God fortsättning