Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1221 ggr
MarieO
0

Fryser!

Hej har en liten fråga.

Jag sitter här och fryser tror ni att det kan bero på att jag ätit förlite fett? Jag harköpt cocosfett men undrar hur mycket ni har i teet när ni dricker. Till frukost åt jag turkisk yougurt med cremefraice och lite krossade linfrön + kanel & kaffe med grädde (kanske för lite fett) till lunch lite tomatsoppa, hemlagad, och en pannbiff med smör ca 30-40 gr till middag ost,broccoli och skinkpaj utan pajskal och äggstanningen var gord med grädde och osten 28%.

Har just börjt med denna kosten och inte kommit in i allt riktigt. Men jag är inte hungrig och äter för att få i mig något. Man ska väl inte äta för lite heller?

//MarieO

DaMum
0

Hej Marie0!

Nej, man ska absolut inte äta för lite, det är helt riktigt.

Men sen, hur mycket du mår bäst av o s v, är helt individuellt. Och är man precis i början, så kan nog kroppen reagera med alla möjliga sensationer i form av att man fryser eller svettas, blir yr, trött m m. Också det är individuellt.

Om du vill ha en liten kommentar kring ditt val av mat, så ska du fåt det, men kom ihåg - och nu blir jag tjatig - att det är individuellt det också, vad man klarar av eller ej.

Jag skulle t ex inte äta tomatsoppa alls! Det är för mycket kolhydrater för mig. Men det kanske funkar jättebra för dig, så ta det här med en nypa salt.

Själv äter jag 3-4 ägg varje morgon, kokta. Mosar dem med 40-50 gram smör.

Lunch blir ofta någon rest från föregående kvälls middag, men består mestadels av rent kött eller ren fisk, och så smör i "lagom" mängd till detta.

Middagen blir i princip densamma.

Mellan måltiderna, om jag är hungrig, så äter jag fet ost och brer smör på. Eller så tar jag till nödlösningar i form av Grilstads "Fårsalami", som har en bra fördelning mellan fett och protein och kan ätas som godis…

Kokosfett har jag både i te och kaffe, och steker i också. Jag mular nog ner upp till ett par matskedar i kaffekoppen, men det är ju olika på smak och tycke. Mitt kokosfett är helt naturell, alltså det smakar inget cocos alls. Men jag vet att det finns olika sorter.

Man får prova sig fram helt enkelt. Och lyssna på kroppen, för den är rätt intelligent har jag börjat märka… den säger ifrån och talar om vad den vill.

Önskar dig jättemycket lycka till! Stor kram!

umbra55
0

Jag har lärt mig att när kroppen går på högförbränning kan man uppleva att man fryser, men fråga nån annan- de säger att du är kokhet!
Be nån  känna på dig?

Annars är te med fett bra och en tjock filt omkring sig tills det gått över

Mervi
0

Jag fryser oavsett vad jag äter, har alltid varit frusen.

Mona-Stina
0

Samma här, fryser ständigt (om inte det är en svall på gång). Jag tror att frusenheten för mig beror på dålig cirkulation… jag röker tyvärr.

problembarn
0

Det skulle faktiskt kunna bero på att du ätit för lite. Jag har själv börjat frysa som sjutton de senaste dagarna MEN jag blir varm när jag äter… testa!

Lycka till!

navarro
0

Samma har, fryser och nar jag ater eller dricker kaffe blir jag het.