MikaelJ, var är du?
Förr skrev signaturen Mikaelj många och intressanta inlägg på Kif och Kostdoktorn. Bara undrar var du tagit vägen? Har inte läst något av dig på länge..Håller du fortfarande på mer periodisk fasta? Jag är nyfiken på hur det fungerar i längden…
Det undrar jag också
MikaelJ har inte skrivit något här på Kif på mer än ett år. Tyvärr, jag tyckte också att han hade väldigt bra och väl underbyggda inlägg.
Så är det ofta, folk går vidare, inte för att de inte gillar forumet, utan för att de hittar annat att engagera sig i - hoppas alla som detta stämmer in på kan känna sig varmt gillade och saknade!

Jag tänkte faktiskt också på honom häromdagen när jag funderade på vilket år jag var med på LCHF-kryssningen, och letade upp gamla bilder. 2009 var det, och där fanns han med i sin kilt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tja!
Jag lever fortfarande. Inspireras mycket av stenålderskosthållning, t ex Robb Wolf (robbwolf.com). Annars lunkar det på som vanligt. Tävlar i styrkelyft och försöker bli en bättre simmare. :-) Har en träningsjournal om ni vill följa mig: http://forum.gkk-styrkelyft.se/viewtopic.php?f=3&t=7
Dagsfärsk film här från tidigare idag när jag lattjar stöt, nå't jag gör för skojs skull.
I övrigt har jag gått upp från 76 kg (eller vad jag vägde sist) till stadiga 89 kg. Var uppe på 91 men lyckades aldrig komma över BMI 30…
Ptja, det är väl det. :-) Jag finns lite överallt på Internet. Twitter, t ex.

Där var han! *vinkar* 

Vinkar också! Jag gillade kilten! *vinkvink*
Agneta
Trevligt höra av dig! Stenålderskost! Spännande! Är själv lite inne på Perfect Health Diet…. mådde inte bra på FÖÖÖR lite kh… Men kör du fortfarande periodisk fasta? Det rekommenderas i PHD… Ha d, och lycka till med styrkelyften!
Jag bryr mig inte om exakt kolhydratinnehåll. Undviker spannmål och orkar inte koka potatis/dyl. Det blir huvudsakligen fett som energikälla då.
Jag äter oftast en gång om dagen, på kvällen när jag kommer hem. Undantaget om jag tränar tidigt, för jag äter alltid efter träning.
Tycker inte att man skall göra det för komplicerat. Skippa gluten och om möjligt kasein om du är frisk, håll även nere kolhydratmängden om du är diabetiker.