Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3229 ggr
Senilia
0

Kokosfett?

Jag har en fråga till er som äter kokosfett/olja - har ni några förslag på hur man kan få i sig mer kokosfett utöver att ha det i te el kaffe. Jag dricker bara 2 koppar kaffe/dag men skulle vilja äta mer kokosfett. Jag har total idetorka om hur jag ska kunna lösa problemet.

DaMum
0

Stek i kokosfett!

Langhol
0

Blanda i det i varm mat.

zeretki
0

Om du äter hallon så kan du smälta kokosfett över dem. Det tyckte jag var gott. :)

Senilia
0

Tack för era snabba svar - jag ska prova förslagen.Glad

ullamayday
0

Ner med en tesked i burken och sen raka vägen till munnen Fot i munnnen

Senilia
0

ullamayday - jag provade det men hade svårt att svälja ner det, trots att jag klara mycket som är dåligt bara jag tror att jag går ner i vikt av det ;-))

Anterrabae
0

jag gör som ullamayday men jag sväljer ner den hel.. *ler*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DaMum
0

Det är faktiskt ganska gott om man "doftar" över lite kanel eller kardemumma….

hemul
0

Jag äter den också som den är, fast kall. Gör "isbitar".

Mervi
0

Jag tar också en tesked ibland, men det är svårt att svälja.

Anterrabae
0

Mervi: testa och håll den precis så den inte flyter.. Då lixom bara halkar den ner av sig själv… *ler*

Annars tycker jag oxå att den är svår att svälja.

//Ida

Mervi
0

Jag har min i ett skåp och just nu är den precis lagom, inte får fast och inte för rinnande. Jag blundar och sväljer…

Anterrabae
0

Jag sväljer ner med kallt vatten.. då blir det inte så mycket smak/konsistens samt att det blir inte så mycket kvar i munnen.. 'ler'

//Ida

hedakicki
0

Vart köper man kokosfett? Har kikat efter i affären men inte hittat det.. Går det och äta rakt av? Smakar det kokos?? *helt grön inom kokosfett och blev nyfiken på det*

www.machmo.se

eivorunosson
0

Jag håller mrd hedakicki.Var köper man det ?är det vanligt k.fett som man har till ischoklad eller.? Tack på förhand. Eja

Margareta
0

http://www.crearome.se har postorder, annars har vissa hälsokoster det. Vi har MASSOR med länkar om detta om ni letar under rubriken Mat - Livsmedel

Numer pensionär i Nynäshamn

Anterrabae
0

Har ganska nyligen fått reda på att det sk "vanliga" kokosfettet som man köper i affärn är härdat och behandlat på samma sätt som margarin..

//Ida

LottS
0

Hur mycket kokosolja äter ni per dag?

Senilia
0

Jag tar 1 tsk per kopp kaffe - utöver det har jag börjat sätta 1 tsk i den varma maten så totalt på en dag blir det 4-5 tsk.

Anterrabae
0

Jag försöker ta 3-4 msk per dag. Det är den terapeutiska dosen.. Men det är inte alltid jag lyckas..

//Ida

Mervi
0

Får jag ner 2 msk får jag vara glad. Jag blir väldigt lös i magen om jag "överdoserar".

Anterrabae
0

Jag sprider naturligtvis ut det över dagen.. Mer än två på raken går inte. då kommer det ut igen, med ganska mycket magknip som följd.

Min tanke är 2 msk efter frukost, en efter lunch (om det blir en sån) och en efter middag/kvällsmat/nattamat vad det nu kallas när jag äter. Det funkar för mig.

Men så har jag nog ett extremt stort (kokos)fettbehov eftersom kroppen håller på och läker så mycket

//Ida