Kokosfett?
Jag har en fråga till er som äter kokosfett/olja - har ni några förslag på hur man kan få i sig mer kokosfett utöver att ha det i te el kaffe. Jag dricker bara 2 koppar kaffe/dag men skulle vilja äta mer kokosfett. Jag har total idetorka om hur jag ska kunna lösa problemet.
Stek i kokosfett!
Blanda i det i varm mat.
Om du äter hallon så kan du smälta kokosfett över dem. Det tyckte jag var gott. :)
Tack för era snabba svar - jag ska prova förslagen.

Ner med en tesked i burken och sen raka vägen till munnen 
ullamayday - jag provade det men hade svårt att svälja ner det, trots att jag klara mycket som är dåligt bara jag tror att jag går ner i vikt av det ;-))
jag gör som ullamayday men jag sväljer ner den hel.. *ler*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det är faktiskt ganska gott om man "doftar" över lite kanel eller kardemumma….
Jag äter den också som den är, fast kall. Gör "isbitar".
Jag tar också en tesked ibland, men det är svårt att svälja.
Mervi: testa och håll den precis så den inte flyter.. Då lixom bara halkar den ner av sig själv… *ler*
Annars tycker jag oxå att den är svår att svälja.
//Ida
Jag har min i ett skåp och just nu är den precis lagom, inte får fast och inte för rinnande. Jag blundar och sväljer…
Jag sväljer ner med kallt vatten.. då blir det inte så mycket smak/konsistens samt att det blir inte så mycket kvar i munnen.. 'ler'
//Ida
Vart köper man kokosfett? Har kikat efter i affären men inte hittat det.. Går det och äta rakt av? Smakar det kokos?? *helt grön inom kokosfett och blev nyfiken på det*
www.machmo.se
Jag håller mrd hedakicki.Var köper man det ?är det vanligt k.fett som man har till ischoklad eller.? Tack på förhand. Eja
http://www.crearome.se har postorder, annars har vissa hälsokoster det. Vi har MASSOR med länkar om detta om ni letar under rubriken Mat - Livsmedel
Numer pensionär i Nynäshamn
Har ganska nyligen fått reda på att det sk "vanliga" kokosfettet som man köper i affärn är härdat och behandlat på samma sätt som margarin..
//Ida

Hur mycket kokosolja äter ni per dag?
Jag tar 1 tsk per kopp kaffe - utöver det har jag börjat sätta 1 tsk i den varma maten så totalt på en dag blir det 4-5 tsk.
Jag försöker ta 3-4 msk per dag. Det är den terapeutiska dosen.. Men det är inte alltid jag lyckas..
//Ida
Får jag ner 2 msk får jag vara glad. Jag blir väldigt lös i magen om jag "överdoserar".
Jag sprider naturligtvis ut det över dagen.. Mer än två på raken går inte. då kommer det ut igen, med ganska mycket magknip som följd.
Min tanke är 2 msk efter frukost, en efter lunch (om det blir en sån) och en efter middag/kvällsmat/nattamat vad det nu kallas när jag äter. Det funkar för mig.
Men så har jag nog ett extremt stort (kokos)fettbehov eftersom kroppen håller på och läker så mycket
//Ida