Lchf, ägglossning och mens?
Här är en fråga som är till er kvinnor
Jag har ätit enligt lchf i mer än två månader nu och känner sedan dess lite skillnader i min menscykel.
Min mens har blivit rikligare och jag har mer ont …inte alls så farligt mer och inte så att det stör… men det är ändå en skillnad. Tycker att det är ganska skönt, innan blödde jag så pyttelite …nu känns det som om jag får ut allt
Och innan har jag aldrig haft ont i magen vid ägglossning, vilket jag helt plötsligt fått nu. Exakt på dag 15 i min cykel, i två månader nu, har jag fått ont i livmodern och hela min kropp skriker ÄGGLOSSNING!! Ganska passade nu eftersom vi går i lite barnskapar-tankar..hihi. Är det någon som känner igen sig? Kan det ha med lchf att göra eller har det bara blivit så här ändå?
Har en underbar helg nu alla! 
LCHF är en hormonnormaliserande kost, så mycket brukar kunna hända med mensen för kvinnor som börjar äta så här. Ibland blir allt väldigt oregelbundet några månader för att sedan stabilisera sig. För mig blev mensen plötsligt mindre riklig (skönt), extremt regelbunden (skönt) och menssmärtorna försvann (väldigt skönt) från första dagen!
Lycka till med bebisverkstaden, ni har bra förutsättningar med LCHF!
För oss tog det drygt ett år efter LCHF-start innan plusset kom, men då försökte vi inte så intensivt heller, det fick bli när det blev… och det blev det!
**Surface of Velvet
**Core of Steel