en get i julklapp
enligt action aid, så kan en get försörga en fattig kvinna och hennes familj.
Så ifall det är nån som vill skänka bort en get i julklapp så tar jag gärna emot. 
Jag vill också ha en get, men inte för att försörja mig på den! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Nä, man måste nog ha mer en 1 get för att försörja sig i denna del av världen.
Ger nog hellre bort en get till en fattig afrikansk kvina än till dej…OBS att geten är dräktig!
Nå, men jag tänkte nu också mest på om det nu var nån som hadde en get för mycket så kunne den bo hos mig.
Vet inte om den är dräktig, men jag vet att de getter som de får i Afrika de äter upp alla de träd som nån annan organisation har varit snälla att plantera……..
De har andra presenter som kanske är bättre som tex en barnmorska eller en bikupa: http://www.presentermotfattigdom.se/
För den delen, jag vill också ha en get. Men jag har bara balkong ännu så det får vänta. Men när jag har möjlighet ska jag ha en get. Och några får. Och så funderade jag på om det är svårt att ha alpackor som husdjur…
Enda problemet är väl att dom vill vara utomhus så mycket, dom behöver ha stängsel runtomkring så dom inte hoppar ut och smiter bort ifrån dig.
#6 Jag tänkte om man ändå har får och getter (som vill vara ute mycket och behöver stängsel) så kan man kanske ha alpackor också… Kanske kan de till och med gå tillsammans…

Dit vi åker (Ardeche) i mellandagarna går getterna fria … skulle tro att om man har flera åt gången och de har ett skydd att gå hem till - med något intressant som väntar i matväg - så har man inga problem … ungefär som att sätta smör på kattassar
så det är intressantare att hålla sig i hemtrakten …
Företaget jag jobbar på ger bort en get per anställd istället för att vi får julklapp. Bra tycker jag.