Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7561 ggr
[Hanzi_91]
0

Tips på lätt LCHF-kvällsmål!

Ja jag skulle gärna vilja ha tips på ett lätt LCHF-kvällsmål som man kan göra iordning, absolut ingen "tung" måltidGlad Har letat rundor på Internet men ej funnit något riktigt bra än…

Sen undrar jag också om en person som tränar mycket och äter enligt LCHF, hur många mål om dagen bör man äta helst?

MimLan
1

Vad menar du när du säger ingen tung måltid? Typ av råvara och mängd?

Jag äter vad som helst men i små portioner. Ost- och skinkrulle. En bit leverpastej. Gratinerad brysselkål med bacon och ost. Tjälknöl. Gryta.

-Jag tror inte att du anser att allt man kan äta på LCHF är tungt iaf, det handlar ju om vad man gör med det.

Man skall äta tillräckligt, det har inte med antal tillfällen att göra.

Zepp
1

Hur många mltider man äter beror på hur stora de är.. är de tillräkligt stora räcker det med en gång om dagen.. oavsett om man tränar eller ej.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

chrand
3

Räkor, ägg och avocado. Rödlök och pressad citron på. Klicka på lite majonnäs. Mums…

[Hanzi_91]
0

Tack för era tips! Är ju ny på det här med LCHF Gladmen känner själv nu efter några dagar att jag  blir väldigt mätt av att bara äta 2 mål om dagen

magma
0

En mugg äggmjölk, ett par kokta ägg, några skivor ost och skinka ihoprullade- eventuellt med smör eller färskost inuti… Det är några tips.