Krossade tomater ??
**En undran, får vi verkligen äta krossade tomater ??
Dom krossade tomaterna som jag brukar köpa innehöll alldeles för mycket kollisar. Köper ni vanliga och krossar dom själva eller vad har ni när ni använder krosssade tomater.
Har läst att Maria Tauson ska ha massa med recept på sin sida, men jag tycker jag har varit överallt på den sidan utan att hitta något. Snälla hjälp mig. Har idétorka med matförslag och det är bara min andra dag. Är rädd för att det blir samma sorts mat hela tiden bara för att man inte kommer på något att äta.**
Jag var också Marias sida och kollade och hittade inga recept, hon har haft det förut.
Man bestämmer själv om man vill äta krossade tomater. Jag äter dem inte och krossar inte vanliga tomater heller. Men prova om du klarar dem. Man vet inte förrän man provat.
Recept finns här på forumet. Det finns även recept på Fettskrämds forum, länk finns bland länkarna. Kolla även Rasaivikt, det har också recept. Länken dit finns också bland länkarna.
Lycka till!
Jag undviker tomater helt, ingen konst eftersom jag inte tycker att det är gott.
Håller med om att många recept innehåller krossade tomater men det går faktiskt att göra receptet utan tomaterna, ersätt vätskan med lite buljong i stället.
Jag använder sällan eller aldrig krossade tomater längre. Gör jag tex köttfärssås, så använder jag kanske en hackad vanlig tomat + ett par msk tomatpuré istället.
Du hittar en massa recept om du letar längre ned i den vänstra ramen, och väljer en grupp/rubrik där.

4.6 % kolhydrater är det i krossade tomater enl livsmedelsverkets databas, så de bör ju vara OK. Du får helt enkelt testa om det fungerar med tomater och krossade tomater i maten för din del. Om inte så är tomatpuré kanske ett alternativ, ihop med någon t ex vatten + buljongtärning eller grädde/cremefraiche.