Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3216 ggr
nyborjare08
0

Kokta ägg på Ica

Jag handlade på Ica Supermarket idag och såg att de säljer kokta skalade ägg! Inklusive en påse salt. Glad Icas egna märke. Först tänkte jag - meeen, höjden av lathet, eller?? Men sen kom jag på att det är ju ett jättebra snacks att ta till om man är på stan och blir hungrig! Billigt var det inte - 13-14 kr för två ägg har jag för mig, men som nödmat på stan är det ju perfa!

(Letade på ica.se men hittade inte produkten där)

tankgirl
0

Jag såg kokta ägg i Basel, Schweiz på Coop när jag var där i juli. Fast de hade skalet på. De sålde 4-12 st tror jag det var. Tänkte att det bara är en tidsfråga innan de kommer till Sverige, med alla LCHF:are…

Och nu är de här! Det var ju roligt.

yvonnel
0

Ja, jättebra, fast absolut ska skalet vara kvar, det är ju ett utmärkt skydd mot alltmöjligt.

[Pennylane1]
0

jo det var uppe i nån tråd för ett tag sen, de flesta tyckte visst att det var höjden och dåligt vill jag minnas men jag tycker att det ju är bra, har sett det i de här "lunchsjälvplockningsdiskerna" mest.

Ska se om jag hittar tråden!

ja här var den, lite blandade reaktioner!

nyborjare08
0

#3 aha, tack! Glad Ja det var ju blandade reaktioner. Jag tycker att det är bra att möjligheten finns i alla fall.

Aniara4
1

Jag som avskyr ost och är allergisk mot nötter tycker det är jättebra just som nödsnacks! Nu väntar jag bara på att det ska komma till Pressbyrån, där man verkligen behöver det…