Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3039 ggr
mrsAngel
0

Dietist sågar Atkins..

i GT idag. Rubriken lyder gå ner 1 kg i veckan, genom att dra ner på 1000 kalorier per dag, äta ofta och lite, se upp för feta såser (moahahaha) osv. Det vanliga tugget.

Sen har de jämfört några kändisars dieter, southbeach, makrobiotisk diet mm och Atkins. Atkins fick betyg 2 av dietisten, med kommentaren att "man går ner snabbt i vikt, men man kan bli trött och slö". Suck. Detta är ju den ständiga kommentaren om Atkins, ingen som säger detta kan ju dock ha provat själva!?! Har aldrig varit så här pigg och slipper det eviga "efter-maten-transen".

Mervi
0

Man blir trött och slö i början men efter någon vecka är man piggare än någonsin. Slutar man i tredje veckan som de flesta gör så får man aldrig uppleva hur mycket bättre man mår med denna kost.

Pasi
0

Dietisten vet bäst….hon/han har säkert läst det i aftonbladet…och det vet väl alla att det de skriver, är riktigt!Flört

mrsAngel
0

men jag blir så trött… allt jag läst som sågar sån här kost verkar tro att man blir dum i huvet för att hjärnan minsann får ingen näring. suck. tur man är upplyst själv! Skrattande

ingnyh1
0

Ja man blr tött och slö de första veckorna.. men sen kommer enegin..Jag är diabetiker  typ 1och jag har verkligen fått en otrolig hjälp med LCHF - kost. Mitt insulin intag har jag kunnat halvera nu under 3 månader.

MVH // Ingrid

mrsAngel
0

#4 vad roligt Ingrid! Grattis!

Vad anbelangar tröttheten så är jag väl inte som andra då, känner ingen trötthet eller slöhet, och har heller ingen abstinens efter kolisar. det är mest vanans makt och de upptrampade stigarna till kyl och skafferi jag måste undvika….

kolis
0

#1 -> Jag (som påbörjar min tredje Atinsvecka imorron) varför de flesta slutar just i vecka tre? *nyfiken*

Mervi
0

Det är nog likadant med alla dieter/kost. Det är något kritiskt med tredje veckan, har man kommit förbi den så brukar gå bra.Skrattande

Det flesta klarar förändringarna i 2 veckor sen blir det jobbigt.

problembarn
0

Jag tror att det till viss del handlar om motiavtion den där tredje veckan… men jag vill även påpeka att vi finns ju några stycken som faktiskt blir slöare och tröttare av väldigt "ren" LC-kost! Det verkar ju vara så att en del av oss har system som inte lika lätt anpassar sig till LC-kosten. Därmed inte sagt att jag inte tror på dessa "läkande kraft" :-) En kost som gör att "obotliga" sjukdomar försvinner eller förbättras avsevärt är ju svår att inte tro på… låter nästan snudd på korkat i min värld ;-)

Margareta
0

Idag sågades Atkins i Metro på löpsedeln… man får ett kortare liv står det.

Numer pensionär i Nynäshamn

oldwolfie
0

gör inget  om de  blir  kortare  men MEN

jag undrar  om  dom som skrivit de  plötsligt vet   hur  länge  folk  ska leva

de  vet ju INGEN

eller   har  jag fel  där

vet man hur  gammal  jag ska  bli???

kolis
0

För att förebygga att "falla ur" den tredje veckan så satte jag mej idag i solen i det underbara vädret och läste om Sten Sture Skaldemans bok "Ät dej ner i vikt". Så nu är jag motiverad till tusen och kommer inte att lägga av den tredje veckan Skrattande

Åkte en tur inte till affären och bunkrade nödvändiga matvaror för veckan, man hinner ju inte så mycket när man jobbar. Har förberett lite mat också så att det blir lättare när man har bråttom iväg till jobbet och inte vet vad man ska hitta på. 

Ser på framtiden med tillförsikt, just nu iaf.

Margareta
0

Bra inställning kolis!!! Det kommer att gå bra för dig!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Kanon bra ide, fram med böckerna när suget sätter till. Jag kommer ihåg hur taggad man var när man läste SSS bok och även Fettskrämd. Skrattande

sonny-77
0

**Nu kan jag inte hålla mig längre. Har sett det så många gånger. Vad är SSS för något ??

Nyfiken vit får jag väl kalla mig själv nu då, det är vad vi brukar kalla våran hund för, för han är vit och sen är han så jäkla nyfiken -asg-

Räcka ut tunganSkrattande**

Mervi
0

Sten Sture Skaldeman. Författare.