Förvara vitkål på bästa sätt..
Hur förvarar man vitkål bäst?
Jordkällare.
I brist på det är kylskåp bäst.
Men som den är, eller i plast?
Jag har oftast ett vitkålshuvud direkt i kylskåpet. Får det inte plats där, så läger jag det i källaren i en korg. Ingen plast. Vitkål håller länge. Jag skär oftast inte i det förrän jag tar det sista, utan bryter av bladen vartefter.
Jag har en gammal Tupperwareskål, som är till för sallad och som är jättebra. Den har ett tättslutande lock och ett litet plastgaller i botten, så all kondens samlas i botten utan att komma i kontakt med det som ligger i burken. Annars brukar jag nog ha plastfolie runt den, tycker den blir så seg annars om man inte ska göra slut på den inom några få dagar. Menn jag brukar inte bryta bladen, utan riven den oftast.
Hur länge håller vitkål i rumstemperatur och ska man lägga in den i en plastpåse eller är det bättre utan plast i rumstemperatur.
Jag förvarar alla grönsaker i grönsakskorgen i kylskåpen utan plast.
Men blandar inte t ex tomater med resten av grönsakerna för då rutnar allt fort.
De håller sig i veckor utan problem.
Och inte äpplen heller, men det är det väl ingen som har numera. HI,HI.
kanske, kanske inte 
Jag tycker vitkål blir sladdrigt och segt om det får ligga framme. Max en halv dag tycker jag.. Fast lite sladdrigt gör kanske inget. 
Jag brukar ha det i kylen, längst ner. Med eller utan plast. Funkar förvånansvärt bra utan plast. Man kan tänka att det liksom ska torka - och visst gör det det, men man får ju ändå putsa av yttersta skiktet, även om man använt plast.
Håller med om att vitkål håller länge generellt.
inga uppskurna grönsaker framme i allafall, de blir fort dåliga. Jag har också gladpack runt, annars blir det visset.
Och det håller väldigt länge, bara att skära bort ev. brunt så är det friskt inunder.
#6 och #7
Nu får jag väl göra mig till åtlöje, för det här känner inte jag till, men vilka grönsaker respektive frukt fungerar inte ihop med vrann? 

#11: Apelsin och Kiwi passar inte ihop Kiwin mognar snabbt av gasen från Apelsinens skal
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
och tomat som sagt gör att andra grönsaker ruttnar snabbt, har man tomater i en sallad blir den snabbt dålig. Går nästan inte att spara alls, utan tomater håller den sig fräsch mycket längre.
Jag förvarar alltid min vitkål, hel med blad utan plast, högst upp i min ena kyl. Det är kallare i botten.
Jag använder oftast inte hela huvudet utan tar buketter från botten och lämnar då kvar stocken som en stjälk. Den ställer jag sedan i en skål m vatten, ungefär som en blomma, tills jag ska använda resten av buketterna. Det funkar bra och håller buketterna krispiga och fina.
#14 Buketter? Menar du blomkål då? 
Man kan förstås ta blad för blad från vitkålet, underifrån, men jag föredrar att skära av en 'bit' och sen strimla med kniv. Jag tycker oftast det måste skalas av nåt yttersta varv från vitkålet, alltså lite spill för varje omgång - men innanför är det ju fräscht länge.
"15
Ja jisses, hur kan min hjärna läsa blomkål när det står vitkål i inlägg efter inlägg… 
Vitkål förvarar jag som den är, utan påse, högst upp i kylen.
#11 Bananer och Avocado funkar inte ihop heller. Har du några omogna avocados så kan du lägga dem i en papperspåse med bananer så mognar dom på några timmar.
Blöt en tunn kökshandduk och linda runt huvudet (vitkålshuvudet alltså
) och ha i kylen! Håller sig läääänge.