allergier och mat man ej tycker om ??
**vad ska en person som inte tycker om vatten dricka ??
har försökt att lära mig att dricka vatten i över 20 år men det går bara inte, förslag ??
tål inte och vill inte äta:
broccoli, blomkål, tomater, vitkål.
vad finns det kvar för mig att äta ??
kommer lågkolhydratkosten fungera för mig ??**

Vad dricker du istället för vatten nu? Mjölk, kaffe, the, lightläsk? Kan du tänka dig att dricka smaksatt vatten?
När det gäller lightläsk så brukar vi säga följande: en del kan dricka lightläsk och ändå gå ner i vikt. Andra kan det inte, så i ditt fall får du prova dig fram. En del blir sugna på sött av lightläsk, andra inte osv. Lightläsk innehåller sötningsmedel och annat som inte är helt nyttigt. I mitt fall var lightläsk det sista jag plockade bort.
Mjölk innehåller en del kolhydrater i form av mjölksocker så mjölk bör undvikas.
LCHF är inte broccolibaserat, så om du inte kan med att äta vissa grönsaker så går det bra ändå. Ät det du gillar istället.
Tänk på att LCHF inte är en bantingsmetod bland andra utan mer en livsstil och att du behöver hålla på 3v för att märka resultat och komma över de första omställningsproblemen. Lycka till
Jag har också lite svårt för vatten så när det var dags att lägga av med light-drickan så köpte jag en Soda-Streamer och kolsyrar vattnet. Då går det att dricka utan problem. Vill man ändå ha lite smak så kan man droppa i lite pressad citron eller lime.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

…och gurka… skivad gurka i vatten är jättegott och törstsläckande 
Jag har jätesvårt att få i mig isvatten, men däremot fisljummet vatten går bra…

Prova att köpa färsk ingefära och ta 5 cm av den som du skivar och lägger i kallt vatten i en kanna några timmar. Du kan ha i gurlskivor också tillsammans med ingefäran. Har inte provat själv men "alla" säger att det är gott.

Grönsakerna kan du alltid byta ut mot kött och smör…men vatten är svårt att ersätta…vad tror du om alla bra förslag på smaksatt vatten?
Annars kan en vattenrenare vara något att testa. Iom att den tar bort föroreningar i form av bla läkemedelsrester och microorganismer typ amöba och sånt så smakar vattnet bättre.
Min mans dotter har alltid haft jätteproblem att dricka vatten. Hon har dessutom dragits med mer eller mindre kroniskt återkommande urinvägsinfektioner pga känslighet och att hon dricker alldeles för lite. När hon håller uppe vattendrickandet slipper hon besvär. (Hon har ätit antibiotika så ofta som varannan månad vissa perioder)
När vi skaffade vattenrenare blev vattnet helt plötsligt gott och hon började dricka av sig själv. Utan tjat från vår sida.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
**Av misstag en gång så blev det att jag spolade vattnet väldigt länge och då blev det verkligen ISKALLT och inte bara kallt som det hade varit innan. Så nu kan jag till och med tycka att vatten är gott. Men än så länge så kan jag inte dricka det utan att äta till men förut kunde jag ju inte dricka vatten överhuvudtaget. Så framåt går det ju i alla fall.
Annars har vi funderat på att skaffa en vattenrenare.**

Upplysningsvis så har man virit hit till skolan och kontrollerat vattnet. Man gör tydligen det med jämna mellanrum. Hur som helst så sa mannen som gjorde detta att man alltid ska spola vattnet minst 5-10 min på morgonen eller när man inte använt kranarna hemma på länge som under natten typ. Tydligen så blir vattnet av en mycket bättre kvalitet då eftersom det kan bildas både smak, lukt och bakterier i rören när det inte används.
Ja det kan nog stämma. Jag visste att man skulle göra det på morgnarna men jag hade ingen aning om att man skulle behöva göra det på dagar och kvällarna också. Men för att jag ska kunna dricka det så måste jag göra det.