Din viktnedgång sen 1/1 2007?
Nu undrar jag hur mycket DU har gått ner med hjälp av
BARA LCHF…
sen 1/1 2007.
Ca fyra månader, blir det.
Jag är nyfiken, eftersom just LCHF inte funkade på mig.
Kram // Shintaida
Nu började jag nästan så exakt för 2 månader sedan och inte den 1/1 men jag tror jag får svara ändå ;)
Idag har jag gått ner 6,5 kilo, och hoppas på mer! Detta är den "metod" som fungerat bäst på mig överhuvudtaget :) Tack vare detta forumet har jag fått tillbaka motivationen igen, så nu jäklar..
www.machmo.se

Intressant!! Jag går inte heller ner… har visserligen inte hållit på i fyra månader, började i slutet av februari men hittills har kosten uteslutande fått mig att må sämre och stå helt still i vikt. Jag testar nu med lite kompletterande egenvård samt trixande med kolisarna. Jag tror nämligen (fortfarande) på den här maten. Min sambo som slog vad med en killa på sitt jobb om vem som först kunde gå ner 10 kilo, har gått ner 3 sedan i fredags!! Medan hans kompis som fuskar med xenecal (eller vad det heter) har gått ner 0,8 
Fast lite orättvist är det ju att han tappat tre kilo på bara ett par dagar medan jag står bergfast still!
Hur har det varit för dig??
Varför just sedan 1 januari? Bara nyfiken.
Jag vet inte så noga exakt från 1 januari men jag har en vikt inskriven den 5 december som jag kanske kan få räkna från:)
Om jag ser från det datumet så har jag gått ned 3 kg sedan dess. Helt nöjd! Räknar inte med så supersnabba resultat i dagsläget eftersom jag hållit på i snart 10 månader, och på den tiden gått ned 14 kg med LCHF. (Och 21 kg sammanlagt sedan jag började försöka gå ned i vikt.)
Jag började den 1/2 och satte igång direkt med fakirmodellen. Jag gick ner ca 2 kg den första veckan (vatten), sedan har jag stått still tills nu för ca 2veckor sedan. Totalt från den 1/2 till den 1/5 har jag gått ner ca 4 kg. Jag är helnöjd, mår kanon, kanske börjar jag få fantasitorka på måltider. Ps fakirmetoden körde jag med i 6 veckor. Men jag ger inte upp, som SSS säger i sin bok, låt det ta ett år även om det inte är så många kilo som ska bort. Jag är ju trots allt fettskrämd och sockerförgiftad sedan 35 år tillbaka

Jag går inte ner med LCHF utan med LCNF men väldigt sakta. Jag vet inte egentligen vad som är lite, normalt eller högfett men jag var nästan fettfri från början. Jag är ju sedan länge kolhydratförgiftad så det kanske tar tid 
Magma!
Det var bara för att det är efter jul och nyår…när man "börjar om" igen…
// Shintaida
Jag har hållit på i dryga 2 månader nu. Första månaden gick jag ner 5,3 kg och den andra månaden gick jag ner 2,5 kg. Andra månaden är mer realistisk, då jag inte förlorade vatten då. En viktnedgång på dryga halvkilot i veckan känns helt ok (efter första startperioden), så jag är nöjd!
Jag hoppas bara att jag kommer att fortsätta på samma bana, då jag är med i utmaningen fram till midsommar. 

Hur äter du Shintaida? Jag vet att du skrev det här någon gång, men hittar det inte. Kan du länka.
Själv har jag gått ned tre hekto
//Karin
Karin20!
Gå in på min Personliga sida här, så hittar Du länkar till min bantning med mera.
Har inte skrivit där på ett tag, men just nu står jag stilla. Har antagligen hamnat på en platå, där kroppen måste "tänka" lite.
Håller nu på att laborera lite med fler matalternativ.
// Shintaida
Jag väger exakt samma nu som 1 januari, på hektot. Ingen minus här.
Hade jag vägt mig idag (tisdag) kunde jag svarat -1,1 kg, jag fick ett ras under natten.
Jag har ju inte vägt mig så noga utan ser mer att vikten gått ner under en längre tid. Men måtten från januari till nu är alltifrån -6 cm till -11 cm på olika delar av kroppen. -3 och -4 cm runt låren. :)
Sen började jag ju före januari så allt som allt har jag gått ner mer i vikt och mått, men du ville ju veta. 

Jag började den 18/3 på 72 kg och hade en del snubbel och trams för mig i nån vecka innan jag fattade riktigt hur och vad jag ska käka för att må så oförskämt bra som jag gör.
Idag väger jag 65 och det tickar nedåt.
4 kg ungefär. Inte går det fort - men så länge det går åt rätt håll ska jag inte klaga
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag började med LCHF för cirka ett år sedan och gick ner tio kilo ganska fort, sedan stod det stilla viktmässigt. Började för cirka en månad sedan knappt, att minska kalorierna till cirka 1300 per dag. Fortfarande under 20 gram kolhydrater om dagen. Har gått ner fem kilo sedan dess. Jag är inte hungrig eller sugen mellan måltiderna eftersom jag håller kolhydraterna lågt. Och jag är jätteglad såklart.

Jag har gått ner 3 kg sedan dess. Och varken vill eller behöver minska mer.
/Pea
+- 0 sedan första januari…..Har stått stilla mer eller mindre sedan November…
Startade i mitten på februari, har ätit LCHF i ungefär tre månader. Det har gett mig fem kilos nedgång.
Provade ett tag att minska på fettet vilket resulterade i att vågen pekade uppåt. Så fort jag ökade fettintaget igen återkom viktminskningen.

11,8 kg sen 1 jan. Fast efter en vecka bortrest 10,6.
*stay calm - be brave - wait for the signs*