Clementinkick!!??
Tog mig en clementin igår kväll på jobbet. Den var väldigt god, men inatt hade jag problem. Jag kunde inte sova ordentligt, vaknade flera gånger. Kan det vara sockret i frukten som gjorde detta?? Jag äter ju inte frukt annars, tänkte att kroppen kanske fick en liten socker shock. I dag känner jag mig lite matt, pga av dålig sömn :(
Har upplevt samma sak. Sover jättebra för det mesta, men ibland kan det hända att det "går snett". Har alltid kunnat relatera det till ngt med socker eller kolhydrater som intagits för sent på dagen, så jag har tänkt precis som du.
Tar mig nu och då en bit clementin eller 1/4 äpple, men aldrig på kvällen. Tror att det bästa är att ta det efter en rejäl frukost med kokosfett o dyl.
Jag tror säkert att man kan få en sockerkick om man inte är van att äta det.. och då är det ju värst på kvällen (när man ska sova..). Jag äter själv frukt ibland, såsom hallon/blåbär främst (mer bär kanske..). Men har även ätit äpple och clementin.. men då har jag ätit som kanske 3 klyftor och då blir det ju inte lika mycket på en gång (så jag har inte upplevt den där känslan riktigt).
Gott är det iaf - satusumas är ju min "julfrukt" mmmmmmmm.. (drömmer mest haha)
MVH Sandra