Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2051 ggr
julia61
2

Bacon och ägg

Äter bara bacon och ägg till frukost, lidl´s……läste att man kan få sjukdomar av nitriter….

Hjälp..

Har inte råd att köpa dyra varor, så det blir det billigare alternativen, fast jag vill inte det egentligen. Men man gör så gott man kan.

Åh, vad ska man göra…

nyborjare08
0

Ja det är jobbigt när ekonomin inte tillåter det man kanske egentligen skulle vilja äta.

Vad tror du om att bara äta ägg? T ex kokta, mosade med smör. Eller som äggröra, kanske med ost till?

asagasa
3

Köp skivat färskt stekfläsk som du saltar och pepprar och steker istället för bacon! Billigt och gott, tycker jag.

annica76
0

Fläsk är så mycket godare!!! och så blir ivf jag mättare Flört

Så mitt tips blir oxå att köpa fläsk ist!!

frokennilssonskok.blogspot.com

julia61
0

Okey, det ska jag kolla in. Det är väl det rökta baconet som är det farliga i det hela.

Funderar över makrill i tomatsås till äggen, kan ju ta bort tomatsåsen så mycket som går. Vad tror ni om det.

Blir inte mätt på ägg allena..

Henkez
0

Jag tycker makrill i tomatsås är ganska dyrt men köper man det behöver man nog inte bekymra sig om att ta bort tomatsåsen, iallafall inte för kolhydraternas skull. Så extrem behöver man inte vara så man undviker tomater som ändå inte innehåller så mycket kolhydrater. Annars är färskt sidfläsk bättre än vanlig bacon.

dufva
0

Blötlägg baconet en stund innan du steker det så får du bort mycket av vattenlösliga nitriterna Skrattande

julia61
0

Tack för hjälpen,jag ska pröva lite av varje.

Just nu är jag lite besviken på mig själv, hittade kolaremmar. De finns ej mer….ska banne mig inte köpa fler heller. De var kvar efter en fest….

asagasa
0

#7 Ja, det är livsfarligt att ha sånt liggande, kasta direkt!! Eller ge bort till någon.

Makrill i tomatsås har jag hört ska vara gott att blanda med majonnäs för att få upp fetthalten.

vinteralvan
0

Tonfisk är ju en trevlig konserv också, med lite majonnäs.

Henkez
0

Om man jämför kilopriset på bacon och färskt sidfläsk är det inte så mycket dyrare med sidfläsk, kanske bara 5-10 kr kilot iallafall där jag handlar. Ganska ofta har de också halva priset på färskt sidfläsk för att det är kort datum och då kan man ju passa på att handla mycket och frysa in.

asta56
0

En burk tonfisk plus några matskedar majonäs plus en tsk fransk osötad senap (s k Dijonsenap) är smaskens när man har lite bråttom och inte vill ställa sig och laga en massa mat. tonfisk är dessutom mycket nyttigt. Majonäsen ska ju helst vara sån man gjort själv men det har jag som sagt inte lyckats med så det för bli Findus äkta majonäs som är den fetaste.

[Columba]
0

Lustigt. I Finland är sidfläsket ca 20-30 % billigare än bacon, beroende på vilket bacon märke det gäller..

julia61
0

Ja, majonäs lyckas jag inte heller med, men man kan ju köpaGlad

Det är frukost som är besvärlig, är så mätt i minst åtta timmar efter ägg och bacon.

Försökte med lchf musli och turkisk yoghurt med lite grädde i, gott men inte så mättande som det mer matliknande frukosten.Om ni förstår.

Jag ska kolla in Lidls fläsk, de har ofta bra priser på det med.

Godis måste jag låta bli att ha hemma, får sockermonstret på besök och den är inte att leka med. Stänger tydligen av hjärnan och vaknar till när gottat är borta!!

Nåja, man har alltid ett val, men jag gör ibland fel val. Sockerjunkie som jag alltid förr har varit. Nu är jag bara mycket sällan det.