Undvika kramp
Fick kramp i benet i går, det är inte vanligt för mig precis så är det magnesiumbrist jag har nu ?? finns det någon mat som innehåller det som man kan äta extra av eller måste man börja med vitamintillskott, magnesium mm nu ???
Eller… Så fick du bara kramp. Får du det fler gånger överväg det, men en gång är ingen gång.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Vet inte om det är inbillning men tycker mig känna en slags stelhet i muskulaturen över lag 
Det kan vara kaliumbrist. Jag får kramper om jag har kaliumbrist.
Men får restlesslegs om jag har magnesiumbrist.
#2 har du någon anledning att tro att du har brist på något?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

När man börjar med lchf blir man av med mycket vätska och effekten kan bli att man sköljer ut för mycket magnesium och får vadkramper. Då hjälper det med magnesiumtabletter.
#5 Men jag tror Sweli kan ha lite rätt där också. Vi svarar alltid magnesium när någon frågar om vadkramper, men kalium är också viktigt har jag fått lära mig.
Läkaren jag träffade när jag blev sjuk i Spanien betonade kaliumbrist som en stor fara vid uttorkning. Jag fick också extra kalium i mitt dropp eftersom jag inte ville glukos i och vi vet ju alla att glukos binder vätska.
Så man sköljer inte bara ut magnesium utan även kalium när man tappar mycket vätska.
#6 helt sant. Om man drycker för mycket vatten blir man av med Kalium inte magnesium.
Jag tar lasix för att av någon anledning efter lång behandling av kortison verkar ha förstört funktionen i min kropp, så jag samlar enormt mycket vatten i kroppen.
Som lasix är kännt för att dra ur kroppen inte bara vatten utom kalium får jag också 2 kaliorid piller per dag för att hålla en normal balans.
Dom som är thédrickare brukar inte ha kaliumbrist, (eller banan och potatisätare). Så jag tar extra magnesium men har inte tänkt på det förut att tillsätta extra kalium.
men om man får kramp och det går över med magnesium så var det det, eller? Jag får kramp ibland i fötter, skenben. Och äter jag nån tsk dolomit i några dagar så går det över.
Jag har varit stordrickare av kaffe. Koffein dränerar kroppen på viktiga mineraler och får tarmen att jobba mindre bra - den drar åt sig mindre näring åt kroppen alltså. Tänkvärt om man dricker kaffe, grönt,vitt och svart te. (cocacola och energidryck innehåller oxå mycket koffein). Rött rooibos te är enda teet utan stimulatia. (koffein och tein är samma sak - bara olika namn). googla koffein blodsockernivå så får du upp en del artikar.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃