Ont i maggropen
Jag har nu ätit LCFH i typ tre veckor och har gått från omställningsbesvär (första veckan) till lugn och fin mage (andra veckan) men har nu drabbats av smärta och obehag i "maggropen", typ magsäcken eller det området. Har känt mig konstig hela dagen och även till och från innan. Men inte så här mycket tidigare.
Det "svider" och suger i magen, kan inte förklara riktigt hur det känns. Har även kännt mig uppblåst de senaste dagarna, tycker att avföringen är skum och har även haft en del gaser (som jag blev av med helt när jag lade om kosten). Vad händer?
Äter rätt mycket mjökprodukter då jag inte äter annat kött än kyckling och fisk, samt säkerligen för mycket nötter för att hålla kolhydraterna nere. Vet inte vad jag ska ersätta mjölkprodukterna med riktigt om jag ska minska på dem. Tippar på att jag får i mig lite mer än 20 gram kolhydrater per dag - måste man hålla sig under 20 för att gå ner i vikt?
Efter första veckan gick jag ner ett kilo (vätska antar jag), men andra veckan hade jag "gått upp" ett hekto. Borde jag inte gå ner mer i vikt? Eller äter jag för mycket kolhydrater?
Mår inget vidare just nu och föredrar nog kolhydratssvälld mage med gaser än den här otäcka smärtan och sugandet i magen. Funderar på om jag har magkatarr och reagerar på fett.
Tips eller tankar någon?

Ta bort mjölken och se om du mår bättre då eller prova laktosfria.. Sån där smärta får jag av mjölkprodukter.
Förresten, det går mycket magsjuka nu, kan inte vara något sånt?
Qui dormit, non peccat
Jag blir typ aldrig magsjuk så det tror jag inte att det är (känner mig inte magsjuk heller). Och tycker det är konstigt om jag skulle bli mjölk/laktosintolerant bara så där efter många år här på jorden. Dricker ingen vanlig mjölk nu och tidigare i mina dagar har jag druckit massor med mjölk.
Men kanske får testa laktosfritt då om inte detta ger med sig.

Prova en tablett Inside och se om det hjälper :)
Qui dormit, non peccat