Protein
Tjenare!
Undrar om det är okej att äta protein tillskott även fast man inte tränar?
Vilket skall man isåfall köpa?
Får tillägga att jag jobbar på lager så lyfter ju en del tungt osv. Så jag rör på mig hela dagarna (Iaf 7-16) =)
Hej hej!
Okej är det, men de flesta innehåller ju aspartam och det är ju inget bra
. Varför inte bara äta lite riktig mat istället?
Vem säger att jag inte gör det? :O

Vad jag vet finns inga nackdelar med proteintillskott, inom rimliga gränser utan antagligen mest då med tillsatser som kan förekomma.
Du får vänta på våra bodybuilders som kan rekomendera bästa märke.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack Zepp! Inväntar proffsen då! Viktigt som du säger att man inte vill ha massa tillsatser!
Jag förstår inte vitsen med proteintillskott. Normal LCHF täcker vanligen proteinbehovet.
Att tänka på är att proteiner kan ge ett hyggligt insulinpåslag. Detta kan vara av värde vid mycket tung träning, men annars känns det inte speciellt önskvärt. Det blir kanske bättre om man kombinerar med fett - och vips hade man kunnat äta ett ägg istället…
De flesta proteinpulver/kakor/etc som säljs i Sverige verkar innehålla diverse sötningsmedel och andra "skojiga" saker. Men tittar man utomlands finns ett bättre utbud. Själv har jag hittat vassleproteinisolat från gräsuppfödda kor, framställt vid låg temperatur och som är helt fritt från tillsatser. Smaksätter gör man själv efter behag. Så det finns skapliga grejer också.
Jag har vissa anledningar till att jag vill öka på mitt protein intag men det tar jag inte här :) Att man vanligen får i sig allt man behöver är jag dock inte så jättesäker på, nu syftar jag inte bara på protein. Men du får gärna vara snäll och länka moonlight den du pratar om! Mvh
#6 Det verkar som att de jag köpte av inte säljer längre, men sök på t.ex. grass fed protein på google, så hittar du säkert några alternativ. Om du bor i närheten av Göteborg kan du få köpa en påse av mig för att prova.
Jag som tränar mycket brukar igenom kosten se till att hålla protein intaget per dag på 2 g/ per kg kroppsvikt och detta utan proteintillskott utan med keso/kvarg, äggvita, kyckling/fisk/kött som källor!
Men när jag var lite bättre ekonimiskt ställd använde jag mig ialla fall av whey 80 ifrån gymgrossisten, väldigt lågt kolis-innehåll.. tycker att chokladsmaken var överlägset godast och efter det päron och vanilj :)