första dagen ??
**Frukost per person:
1 kokt ägg (gul+vit), 1/2 pkt bacon, 1/2 burk makrill i tomatsås, 2 msk majonnäs, 2 msk vispgrädde + 4 dl vatten
Lunch per person:
200 g fläskfärs, 1/2 burk minimajs, 1/2 röd paprika, 5 msk grädde, 2 msk majonnäs + 4 dl vatten
Middag samma som lunchen per person.
Tankar, idéer ??
Dricker totalt mellan 3-5 glas à 4 dl vatten per dag.**
Spontant tycker jag kanske det låter lite lite… Men jag vet inte vilka förutsättningar du har, vad du väger o s v.
Jag skulle nog ta bort majsen och paprikan, för de innehåller rätt många kolhydrater.Kanske ersätta med isbergssallat, gurka och lite zucchini.
Men det är ju så himla individuellt också, vad man "tål" eller ej. Det kanske funkar jättebra för dig, och då är det bara att fortsätta!
Lycka till!

"Damum" är före mej i alla inlägg *LOL*.Min spontana reaktion var den samma. Inte majs och paprika. Sen kan det ju bli enformigt att äta samma lunch och middag.Kolla andra middagsförslag i forumet (recept). Jag dricker mycket mer per dag, 4 dl är för lite. Lycka till!!
Jag skulle personligen ta bort grönsakerna helt och öka på fetthalten.
Men som sagt, det är ju helt individuellt vad man har för syfte med kosten.
Vad ska jag lägga till eller öka för att få högre fettmängd ??
**Är 145 cm lång, väger nu 66 kg ska ner till 45 kg ungefär min målvikt
skulle uppskatta om man kunde få en lista med ingredienser som man får äta och ungefär hur mycket man ska ta av varje så man kan göra lite middagar efter dom ingredienserna**

Många klarar en hel del kolhydrater så jag anser inte att du "måste" ta bort paprikan…den innehåller en hel del c-vitamin och dessutom en massa antioxidanter som är bra.
Majs däremot är ett frö/spannmål och innehåller både gifter, en hel del kolhydrater och dåliga fetter….bort bort bort.
Försök att inte basera fettintaget på majjo då det innehåller för mycket lättoxiderande och inflammerande fetter…välj hellre smör eller kokosolja om det går.
Är det god mat så spelar det ingen roll om det blir enformigt…själv kan jag äta kyckling med smör eller dyl i ett par dagar utan att må ett dugg dåligt, gottgott.
Fett- och proteinmängd, liksom matmängd är sånt du får prova ut vad som passar just dig.
Du kan äta kött, helst de fetaste bitarna, fisk, kyckling, ovangjordsgrönsaker, smör, ägg, grädde, cocosolja. Detta kan väl kallas basen. Det är svårt att säga hur mycket, det är väldigt olika. Försök att äta dig mätt men inte övermätt.

Hallo alla… jag bara måste få lägga mig i nu… inte för att säga emot utan för att fråga… Är det där för lite mat???????? Så där mycket har aldrig fått i mig på en dag, en enda gång någonsin… hälften kanske… särskilt proteinmässigt. Gör jag fel? Jag är nästan aldrig hungrig… jag har ungefär samma viktförhållanden som bitjej_huddinge fast jag är lite längre än henne, men storleken på kroppen spelar väl roll i hur mycket man bör/kan/ska äta?

Jag är förstås en ganska stor karl på 188 cm men jag skulle nog bara få ihop 2 mål mat av den där menyn
men som sagt såg det bra ut annars förutom majsen. Och paprika skulle aldrig få komma i närheten av mina läppar för jag avskyr det. Ullamayday, det var 4dl 3-5 ggr per dag, alltså 1,2-2 liter per dag. det bör räcka.
Samma som skogiz, fast jag är ju bara en liten plutt 180 cm 
Det hade inte blivit så många mål för mig….
Men det är ju helt rätt att man måste anpassa maten efter kroppen.. (#7 problembarn)
Det enda som "vi" är oroliga för, är att man tror att man är mätt genom att kroppen kanske inte är van vid fett, så lurar man sig att äta för lite.
Antingen så blir man sugen igen efter bara nån timme och stoppar i sig en massa dumt,
eller som jag förstått det, flest kvinnor blir inte hungriga utan kroppen anpassar sig till för lite, och då gör kroppen precis motsatsen till vad de flesta vill, dvs lagrar in fett istället för att släppa ifrån sig…
Vlkommen hit förresten bitjej_huddinge
Jag orkade faktiskt med att läsa hela din beskrivning…
Ni kan ju börja med att skippa fikat… det kommer naturligt efter ett tag, målet bör ju vara att äta 3 gånger om dagen, och äta så mycket att man kan hålla sig mätt till nästa måltid. Där är fett överlägset… Det lägger sig som en liten dunboll i magen och smälter långsamt så det räcker till nästa mål.
När jag åt kolhydrater, så blev det 1 (ETT) PAKET kalaspuffar till frukost och då var jag hungrig igen vid 9….. Nu är det te med grädde och kokosfett samt ostbitar med smör, och det håller till lunch… 
Mitt godissug har försvunnit nästan helt, så matpengarna räcker faktiskt längre nu….. Hoppas att ni kommer dit också snart !!
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Eftersom du är ny Bitjej och ville ha lite tips så kan jag dra lite kortfattat hur jag gillar att äta. Om det inte finns något givande i kylen när jag är sugen tar jag några ostskivor med smör. Bra nödproviant är pannbiffar utan ströbröd och karrékotletter som jag försöker se till att ha färdigstekta i kylen. lite vitlökssmör på och en snabbvända i micron= *slurp* Fika är lika med brie eller annan god ost. Jag bjöd på kladdkaka med grädde och after eight på jobbet igår, själv åt jag en god brie och grädde i kaffet. Dom andra tyckte inte jag var klok, men jag var inte det minsta avundsjuk. Min stapelföda vid vanliga måltider är älgkött eller fläskkött, nästan alltid med gräddsås. Jag gillar fisk, skaldjur, fågel(mest skogsfågel) och alla sorters kött egentligen. Jag säger som min far: Allting jag äter ska ha haft en mamma. Jag har (nästan)helt lagt av med socker(äter osötade hallon/hjortron/blåbär och 86%ig choklad ibland) och spannmål och potatis(äter korv ibland med sådant i) Grönsaker blir det inte mycket av. Ju större andel av min mat som är fett & kött desto bättre mår jag. Om man vill träna (jag är lat….) rekommenderas starkt promenader, styrketräning och simning. Allsidigt, lättillgängligt och effektivt. Viloperioderna är viktigare än själva träningen, och med denna kost går det LÄTT att skaffa fina muskler. Du och din gubbe behöver i princip inte oroa er för att äta för mycket, inte när kroppen ställt om sig till fettdrift i alla fall. Börja med att äta det fetaste i början på måltiden och ät tills ni är mätta, kroppen brukar säga precis när det är nog. Jag rekommenderar att äta så nära noll kolihydrater ni kan, sötsug och småhunger flyger sin kos. Den budget du skrev om ska räcka mer än väl för att äta kött och godsaker dagarna i ända. (Jag försöker svara på frågorna som stod vid din profil som synes) Eftersom du har svårt att sila fram svart på vitt vad som är bäst att äta för dig så får jag väl göra som alla andra och rekommendera skaldemans böcker "Ät dig ner i vikt" och "Frågor och svar om skaldemans diet" så får du fundera ut en modell som passar in med dina allergier. Det var mina funderingar, lycka till, bägge två!