Bodystore.com
Jag har handlat och är nöjd med produkter, pris, frakt, betalning och leverans.
Produktutbudet är stort och därför vart min tanke med denna tråd att samla alla de produkter vi rekommenderar i trådar runt om på forumet, på ett och samma ställe.
Skulle denna tråd anses som gratisreklam och motstrida Kolhydrater i fokus forumregler, så kan det hända att den tas bort.
Har vi riktigt tur, så blir tråden kanske fast? Under Vitaminer, mineraler, tillsatser.
Låt oss höra vad en moderator säger om detta?
Produkter att rekomendera:
Magnesium/Kalcium/Kalium/Bor: B-Calm Mineraler av Hela Pharma
D3-Vitaminer: D3-vitamin(2000IE) av Holistic
Kokosfett: Kokosfett Ekologiskt av Biofood
(länkar kommer när vi fått ett godkännande att tråden får användas)
Efterlysning:
Bästa C-vitaminen hos BS för LCHF:are?

Hmmm… jag blir lite tveksam till den här tråden. Jag brukar också handla på Bodystore och tycker de har det mesta jag behöver och ofta till det bästa priset. Vissa produkter kan finnas billigare på andra ställen, men då har de oftast inte allt annat jag behöver och jag föredrar att beställa allt på samma ställe och inte betala frakt flera gånger. Jag brukar dessutom samla ihop mina inköp så att jag kommer över 500:- och får gratis frakt. Bodystore har den senaste tiden drastiskt utökat sitt LCHF-sortiment och verkar göra en grej av det. Smart av dem.
Men jag förstår din tveksamhet till om den här tråden klassa som reklam eller inte. Du tycks iofs inte ha någon egen vinning eller koppling till Bodystore, men sånt är ju egentligen omöjligt att veta…
Jag brukar köpa kokosfett (finns ett flertal olika sorter, jag brukar köpa både billigare och mer exklusiva varianter), D-vitamin (finns en 2000ie nu som är billigare än Holistics), multivitaminer (för att jag är allergisk mot så många vitaminkällor), Omega 3, Calcium/Magnesium, Pau d'Arco-te och ibland lite zink. Kokosmjöl köpte jag senast också.
Jag tycker det är svårt att säga att ett visst märke är bäst, det finns ju flera saker att väga in. Ett märke kanske är lite bättre men mycket dyrare, då kanske det duger med en billigare sort? Eller så kanske man inte alls vill ha den som är billigast, utan har andra kriterier som gör att man väljer något annat.
Värt att nämna är att studenter har 10 procent på alla varor.
#2 Nej jag har i alla fall ingen annan koppling till Bodystore.com, mer än att jag är vanlig kund. Hade jag haft affiliate, så hade jag givetvis gjort reklam för min egen hemsida. 
Självklart har du rätt i att det är individuellt vad man söker efter. Dock vart min tanke att man kunde rekommendera de produkter som man själv upplever bra eller faktiskt dåliga, utan att företagets personal är inblandad!
För som sagt, företaget och produkterna florerar ändå här, så varför inte ha en gemensam tråd (än om det är svårt att inte göra gratisreklam).

#3 Vaaaaa, det har jag missat! 
/Snål student och storkund

#3 En google-sökning på site:bodystore.com och student gav inga resultat (eller bara ett som var helt orelaterat). Ordet student nämns alltså inte på hela sajten. Är du säker på att du har sett rätt?
Ja, det är jag! Man måste gå in på bodystore via mecenat.se dock - http://www.mecenat.se/studentrabatter/sport-och-traning/kosttillskott/bodystore
Jag kan hålla med om att det är dålig info på bodystores hemsida, jag hittade rabatten av en ren slump när jag letade efter gymkortsrabatter.

#7 Gäller det bara Mecenat alltså och inte "vanliga" gula studentkortet?
Edit: kollade och det verkar vara så att just Stockholms Universitet inte är med. Det ringer några klockor någonstans om det, att kåren valde bort Mecenatkortet av nån anledning?
http://www.csn-kortet.se/studentrabatter/sport-och-traning/kosttillskott/bodystore
Den länken fungerar för CSN-kortet.

När jag försöker klicka på "mer info" eller "köp" dyker det upp en inloggningsruta. Ska testa med min inloggning på Studentkortet då… (Jag har inte CSN-kort, pluggar utan studiemedel)

Nix, testade "glömt lösenord", skrev in mitt personnummer, och fick svar att jag inte hade något giltigt kort. Och jag ser på http://www.csn-kortet.se/om-mecenat/vara-kort att Stockholms universitet inte finns med. Jag har ett kort som ser ut så här: http://ansok.studentkortet.se/
Hoppas det fungerar! Har aldrig hört talas om "Studentkortet", men det kanske står någon info på deras hemsida om de också har den rabatten?
Vad surt, men du kan ju maila bodystore och fråga "hej, jag har studentkortet, gäller studentrabatten för mig också?" ;D

Mandelmjöl köper jag alltid på bodystore. Beställde en gång från LCHF butiken men upptäckte försent att dom skickar med DHL och då fick jag åka och hämta paketet på andra sidan stan vilket var irriterande. Bättre med bodystore….då kommer det till mitt lokala utlämningsställe:)
Bra!
Det vart just sådant här som vart tanken från min sida med tråden.
Just nu ligger där en: Super C-Complex 1000mg och en Lerosett för fet hy i shoppingbagen hos mig. Plus att jag fick en gratis produkt.
Idag köpte jag 900g kokosfett, kallpressad med både smak och doft av kokos för 129 kr på iHerb.com
När man tittar på priserna där och här i Sverige förstår man hur man blir lurad här. Här kostar samma kokos i 450g burk 229 kr 
Köpte D-vitamin 5000E, en enomburk för 84 kr.
Frakten är bara 4 dollar till Sverige och leveransen tar ca 10 dagar.
Jag såg en tråd här på Kif just om iHerb och gav den en chans, super bra!
#16 Bra där!
Det finns olika kriterier till varför man som oss konsumenter gör sitt egna val av nationella eller internationella handlare på Internet. Därför är det bra att det finns olika möjligheter
Finns det bättre alternativ, så vill vi i alla fall jag(förhoppningsvis fler än mig också) veta det 
Såg att du startat en egen tråd för iHerbe. Klistrar in den här för oss som är intresserade: iHerb.com
Jag har på egen hand hittat till Bodystore, alltså inte blivit påverkad här. Dock hamnade jag här till slut då jag vill höra med er vad ni tror om deras kokosolja 400 gram, ekologiska från Sri Lanka?
Är den bra?
Jag försöker hitta om den är kallpressad men det enda jag ser är att den är ekologisk. Vad innebär det egentligen?
Den är säkert delvis kallpressad, jag köpte från Mora yoga vad jag tror är samma, den vart ju mycket billigare än hälsokostens, men den smakade inte så mycket och just det tror jag är en kvalitetskoll. Det finns visst numera att köpa på COOP också till bra pris, men nog bara den oljan som man steker i och kanske har till hudkräm.
Nu har jag smakat på min nya olja från iHerb, helt underbar både doft och smak. Precis som allt annat jag köpt därifrån så är det toppkvalitet.
Skickar du efter från iHerb för första gången så kan du få 5 usd i rabatt om du använder en kod som vi som handlat förut kan dela med oss av.
Min sådan kod:LOF542