Istället för antibiotika ... ahem ...
Jag är nog litet tveksam om det första kuren … skulle kanske fungera som 'sugkontroll' istället … jag behövde bara läsa om den för att känna mig mindre benägen pa frukost …

Jovisst, det kan ta emot att acceptera det, men att föra upp bakterier i tarmen har visat sig mycket effektivt när det gäller att få en sund bakterieflora i tjocktarm och colon.
Jag ser att han nämner honung, men effektivare ändå är en lösning av propolis, att appliceras utvärtes. Det är en av de allra bästa metoderna att lindra sveda och hjälpa läkning av brännskador, som annars är mycket känsliga för infektion. En spritlösning av propolis bildar en hinna när spriten dunstar och hinnan skyddar mot infektion genom att den förutom att vara bakteriedödande också täcker skadan. Honung har också viss bakteriedödande effekt, men det är ganska kladdigt och ligger inte kvar om man inte sätter bandage över. Sårskador läker ofta bättre när det är lufttillträde, och med bandage finns alltid risken att det fastnar i såret.
Och "chocolate milkshake" är nog inte bokstavligt menat att tas den vanliga vägen. Endera tar man den upp i tarmen via anus eller ner i magen med slang. Jag tror inte att det är lyckat att blanda med mjölk, eftersom det är så många som har problem med både mjölksocker och mjölkprotein, och det gäller särskilt de som har tarmproblem. Idén bakom är att de sunda bakterierna helt enkelt ska konkurrera ut de patogena.

… jovisst förstår jag att man inte dricker det
… annars har ju urinkurer varit populära i omgångar … det var väl Kellog som började med något dylikt häruppe i Michigan. Vad som händer på sjukhus här men det talas inte så högt om är användning av maggots (kommer inte ihåg svenskt namn) för att få bukt med dåligt läkande liggsår …

Maggots är fluglarver, och de används vad jag kan förstå här till att få bort död vävnad.

Fördelen med Maggots i stället för kirurgkniv är att maggots bara äter död vävnad medans kirurgen måste skära bort extra mycket för att vara säker på att få med sig allt.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

… sa heter det ja, fluglarver … från Bluebottles, de där stora som ofta sätter sig fast mellan fönster och surrar 
Och iglar!

Det finns 15 olika sorters iglar som används inom medecinsk verksamhet, så det gäller att välja rätt eftersom det finns 600 olika sorter 
http://www.livescience.com/203-maggots-leeches-medicine.html
Väldigt vad ni har intressanta diskussioner här på tråden.