Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 2029 ggr
chapp
1

Ibland är jag så glad...

att jag inte är vegetarian! Inget ont om vegetarianism, men den oxfilé jag åt igår sände mig till himmelska gastronomiska höjder! Köttet hade jag köpt av en köttbonde i byn där jag bor, 20 kg till av godbitar har jag nu i frysen.

Men, lite ledsen blir jag när jag tänker på det kött som säljs i butikerna. Det är inte lika gott, inte alls lika gott.

Om folk bara visste hur närproducerat gräsbeteskött stekt på vedspis kan smaka!

Jag tror egentligen många tar avstånd från kött för att det ofta inte är särskilt gott, gammal stressad, industritillverkad gris, det kan man vara utan.

Jag är inte rik, det här köttet är faktiskt inte särskilt mycket dyrare. Men det gäller väl att bo på rätt ställe kanske.

Hallongrottan
0

Jag har också ätit kött som du beskriver, och det går nog inte att jämföra med någonting som säljs på Ica eller CoopSkrattande

Jennix
0

Jo, men så är det. Bra kött smakar så oerhört mycket bättre än dåligt stressat kött.

Själv lever jag på ägg, har knappt råd att köpa kött just nu - och en del är ju bara skit också. Faktum är att jag tycker maten blir bara sämre och sämre. Inte konstigt att man behöver konstgjorda smakämnen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!