LCHF FTW
Fick ett svalt mottagande från mina vegetariska/kolhydratsvänliga vänner när jag delade på fb så jag tänkte jag postar den här istället där den kanske blir mer uppskattad. ;)
Kött, grädde och (sockerfria) desserter for the win…
fast det är ju inte precis sockerfritt Nigella står för 
är nog mer good genes i det fallet för om jag åt som hon skulle jag bli ännu fetare än jag är
Har man fått äta riktig mat från början, finns det inget som säger att man behöver lägga sig på strikt LCHF-nivå sen för att alls funka. Det jag märkte på mig själv var just att det fettsnåla var det sämsta som drabbade mig.
Många av de vegosar/veganer som jag känner börjar se riktigt dassiga ut nu när de kommer upp i åldern. Det som var en fördel från början, eftersom alternativet var skräpmat, börjar märkas som en rejäl nackdel nu när de hållt på i 20-30 år. Ett par kan jag jämföra med övriga i deras familjer, där det finns "bra" gener, och det hjälper ändå inte.
jag pratade om Nigellas gener inte om den andra människans.
#3 Ja?
jag tror hon skulle bli fet som en gris om hon inte hade bra gener… jag har sett hennes program. Massor av socker och spannmål.
Absolut, jag med! Hon är väl ett fan av min största fiende; pasta, dessutom har jag för mig ;) Det var mer kött-och-smör bättre än frukt-och-vegetariskt jag syftade på. :)
Japp, fett är det bästa som hänt min fd katastrofhy också. :)
Ocn ang vegetarianer kan jag hålla med om att många jag känner har som ett sjukligt lite åldrad i förväg-utseende… Jag tror fett är den bästa anti-rynk-behandlingen faktiskt.
min syrra är vegetarian sen unga år, hon är 69 och ser ut som 50 max så det kan vara olika det med, vi kvinnor i släkten har väldigt lite rynkor. Så gener spelar absolut in också.
Näe nu!!
Asså, jag har sett flera varianter på de här bildkollagen - och jag får spader!!!
Bilden på Nigella är skitgammal. Det syns! Hon är vacker, men vem får bestämma sånt själv?? Bilden kan dessuotm mycket väl vara starkt retuscherad.
Bilden på Gillian, troligen retuscherad åt andra hållet. Och/eller så har de valt den absolut sämsta som någonsin tagits på henne. Och ursäkta mig - men vad är det för fel på hennes utseende!? Ska alla se ut likadana??
Elakt.
Sexistiskt.
Idiotiskt.
Det är verkliga människor på bilderna.
Hur jävla snygga är vi själva???
Jag blir bara förbannad och tycker inte vi ska ägna oss åt sånthär.. 
Puh! 
Jag håller helt med kaisakavat!
Jag blir ledsen när kvinnor reduceras till sitt utseende och bedöms därefter. Och hur lätt vore det inte att leta upp ytterligare två 51-åringar där förhållandet är det motsatta, från de cirka 3,5 miljarder exemplar som finns att tillgå…
Det är en gammal bild på Nigela för idag ser hon liiiite rundare ut.
Såg ett program med henne förra veckan och man märker vad hennes mat åtstakommer i henne själv.
Tar man livet lite för seriöst så blir man jätteupprörd över dessa bilder. Word!
Jag är 68½ och har ca 12 - 15 hårstrån som är grå/vita, resten är originalfärgen mellanblond/brun som det står i mitt pass. Jag har heller inte så väldigt många rynkor i mitt ansikte. Utom lite trötta ögonlock.
Vi är 4 syskon 2 killar och 2 tjejer mellan 60 - 72 år den äldsta har nog lite mer grått men långtifrån helgrått och inte heller särskilt många rynkor, så bättre är nog att antaga att vi har i det fallet ganska bra/trevliga gener.
Fast vi köper, lagar och äter nog vår mat med eftertanke och planering.
+ smör, grädde och kokosolja.
Dock måste jag säga att jag tyckte väldigt illa om bildjämförelsen, generellt sett, men också för att det med all säkerhet är ful - fejkat.
Nigela måste springa ett maraton varje dag annars förstår jag inte att hon inte har gått upp mera än vad hon har gjort.
Kan inte glömma programmen där hon efter en middag, lite senare på kvällen, öppnar kylskåpet och tar fram en bit tårta som blev kvar.
Hon kallar det kvällsmys.
Jag har alltid gillat hennes matlagning.
"0 Alexandrea: Om du fick ett svalt mottagande där här får du ett hett om öronen 
hett om öronen? Det är väl inte Alexandra själv som gjort collaget, hon behöver väl inte ta ansvar för det?
Men om man inte är beredd att ta emot åsikter ska man nog inte skriva här alls. Här stöts och blöts det mesta! 
Det var inte jag som ogillade det hon skrev, Pennylane du är väldigt snabb på att ge dig på andra, var lite mer försiktig.
Dessutom var skämtsamt skrivet 
ge mig på? Kallar du det jag skrev för att ge sig på?!
japp. kritik är att ge sig på. Att säga till någon "ska nog inte skriva här alls" är inte särkilt vänlig sagt, tycker jag.
Du får ursäkta men jag börjar bli trött på alla pekpinnar från vissa personer i detta forumet.
Hon presenterade bilden som något roligt och vad blev kommentarerna?
"ska man nog inte skriva alls" var en allmän uppmaning och inte riktat mot någon särskild och definitivt inte till någon i denna tråd!
Jag skrev OM man inte är beredd osv. Alexandraea har ju inte reagerat negativt så att skriva det till henne vore ju dumt och det gjorde jag alltså inte, och det borde framgå att det inte var riktat till dig heller eftersom det inte är dig denna tråd handlar om.
Oj, här har det hänt grejer sen jag loggade in sist. :) Jag har definitivt inte tagit något personligt, som någon redan nämnt så är det inte jag som gjort collaget. Hittade det på facebook och tyckte det var en rolig jämförelse, inte att ta så seriöst.
Men om vi ska granska bilderna så är det ju uppenbart att de båda är extrema åt olika håll. Bilden på Gilian är taget ur en osmickrande vinkel mitt i en mening medan Nigella är uppfixad på något Röda mattan-event. Och ska vi dra det ytterligare så har vi ju ingen aning om hur dessa kvinnor ser ut på insidan, Gillian kanske har kanonbra värden medan Nigella är en vandrande hjärtattack.
Vissa av er tycker alltså att totalpantad skitelak nätmobbing är roligt.
Jaha. Ja.. varför blir man inte förvånad??
Vad Gillian tycker om det här.. kanske ni kan fundera över.. eller ska man behöva hoppas att nån gör såhär mot er, så ni lär er nåt?
Och VIKTIGT! Missgreppet är inte heller bara riktat mot Gillian. Vad tror ni Nigella Lawson tycker om att låna sin bld till sånt här skit!??
Bilden på Gillian är tydligen från när hon varit flera veckor i bushen i nåt celebrity-Robinson-aktigt program.. googlar man båda personer så får man upp bilder på både Nigella och Gillian där de ser både bättre och sämre ut.
Jag tror nog att de flesta som ser det här "ihopklippet" inser att bilderna är orättvisa att jämföra.
#22 Jo, och/men trots att alla ser att jämförelsen är 'överdriven', så skrattar man.. och tycker det är såååå jävla kul! Bilden och liknande colllage med dessa två sprids som en löpeld just nu över hela världen via FB.
Budskapet går fram - och sväljes! Inte f-n handlar det om hälsa och mat, det handlar om att "skratta åt". Peka jag på Gillian så ser ingen att JAG är ful. Sånt här vädjar till våra idiot-gener och jag önskar det inte vore fullt så lätt att spela på dem.
Man får helt nkelt hoppas att Gillian vid 51-års ålder är tillräckligt mogen och trygg i sig själv för att inte ta åt sig av skitsnack som sprids på nätet…
Personligen så satt jag inte och skrattade åt Gilian och tyckte att hon var ful, det var mer att jag ansåg att Nigella såg betydligt hälsosammare ut, men som vi redan avhandlat tidigare så är ju bilderna tagna ur sitt sammanhang dessutom så det blir ju en orättvis bedömning.