Lite OT årets förvillare
Sen 2010 finns en sajt där allmänheten kan utse årets förvillare. 2010 blev årets förvillare Professor i filosofi Sven Ove Hansson (grundare av VoF, fd ordf VoF)
Detta är helkul! en hel del av VoFs ledare var nominerade var med och rösta http://vetenskap-folkbildning.nu/category/arets-forvillare/
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det var väldigt kul att läsa. SOH är förvirrad av sin egen filosofi 
Det är ungnefär som psykologer som behöver en psykolog själva.
Jag har haft flera vänner som var psykologer. Vi har en del av Buenos Aires som kallas för Villa Freud. Det har alltid varit trendigt att gå till psykologen för att träffa sig själv.
Mina vänner alltid berättade att då och då behövde de själva gå till en kollega för att gå tillbaka till jorden så att säga.
Alltså de behövde en egen psykolog 
OTspåret.. Bra synpunkter från nybörjare08 på #1!
Sweli - Psykologer är också människor. Och med tanke på allt de lyssnar på och att de ska hjälpa andra med både idiotiskt fåniga och verkligen svåra problem av alla möjliga slag, så är det en fullt naturlig sak att de själva behöver stöd, både som personer och som yrkesutövare. Som potentiell patient hoppas jag verkligen, den dagen, komma till någon som känner sig själv och vet vad den håller på med.
Så din jämförelse är dålig på flera sätt.
#0 Jag fattar inte.. jag må va trög.. men förklara snälla:
Om han redan är utsedd och sidan gäller 2010, vaddå rösta på vad varför..?
*förvirrad*
Varken kaisakavat eller nyborjaren har förstått vad jag menade men hade väldigt lätt för att hoppa på.
Så kan de vara med människor som läser utan att förstå.
Ahh, det är IRONI på hög nivå? Så roligt. 
Eller?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Inte alls. Jag menade att Mr. SOH är förvirrad av sin egen filosofi skulle bejöva en filosof för att visa vägen ut av sin förvirring.
Precis som psykologer behöver psykologer för att komma tillbaka från galenskapen.
Och det var precis vad jag skrev.
Jag tycker att det är helt rätt att psykologer ska få psykologhjälp.
Sorry kanske inte alla har en så högt IQ som du

#4: "Om han redan är utsedd och sidan gäller 2010, vaddå rösta på vad varför..?"
För den händelse du missat det så är det nu 2011 och det är dags att rösta fram årets förvillare för 2011. Bra kandidater finns redan utsedda vad sägs om:
Annika Linde, chef Smittskyddsinstitutet
Christer Sturmark, ordf Humanisterna
Martin Ingvar, föreståndare Osher Centrum
Birgitta Rydberg, Landstingsråd, (Fp)
Peter Gudmundson, rektor KTH
Karin Bojs, vetenskapsjournalist, DN
# 3 Är det märkligt att psykologer behöver behandling själva!? De får lyssna till personers elände dag efter dag, många har i sin yrkesroll krav på att gå på terapi.
Kanske inte konstigt att du uttrycker dig i preteritum… att du har haft vänner etc. om du har den inställningen 
Pennylane du borde läsa alla inlägg. Du har inte den blekaste aning vad jag har för inställning.
Några på detta forum verkar ha ett behov att kasta sk… på varandra utan någon anledning.
starhawk - Onödigt spydigt av dig kanske..
Jag missade den andra länken. Hur jag nu kunde göra det.. 
Läste att du uppmanade oss att rösta och läste bara länken till den gammla sidan.
Min miss, sorry!
Ok, jag har tydligen också lägre IQ eftersom jag inte heller riktigt förstod inlägg #1

#16: Sorry kaisakavat, det bara rann ur mig!
#18 Ok.
Jag var ju rätt trög där..
#0 Nu har jag kollat på aktuella nomineringar. Blir ju intressant det där.. 
Starhawk och alla andra, ni är väl medvetna om att sidan är ironi på hög nivå? (Väääldigt hög nivå, måste jag säga jag tycker). Det är VoF som driver med sig själva.
De verkliga mottagarna av 2010 års förvillarpris var det s k Stockholmsinitiativet, vilket syns på www.vof.se.
ok missade ditt senare inlägg Sweli, sorry! Missade även att Kajsakavat skriviut samma sak redan, blev upprörd å psykologernas vägnar bara… om det är att kasta skit … ja det vet jag inte…
#21 Haha.. Nej, det fattade jag inte alls. Inte förrns nu!
Är verkligen dimmig i skallen dessa dagar.. *skyller på mediciner*
Tack LatMask! 
#21 Är det så? Jag fick för mig att det var en skämtsida som drev med VoF - och som var emot dem.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Nu blir jag tveksam… Jag har svårt att "läsa" den där sidan.
SLUTA Å VARA DUMMA MOT VARANDRA!!! 

Skriv nåt snällt istället! 
Puss på er alla KIF-vänner!!!! 

#25 Ja, jag också. Jag brukar förstå ironi men här var det väldigt luddigt… Vet inte vad som är ironi och vem som driver med vem. Säg till när du fått bekräftelse vad det är. ;)

#25: Som jag förstått det är det en anonym grupp som "kidnappat" VoFs namn (utom föreningen då) och att VoF försökt få ensamrätt på sitt namn och försökt få tag på vilka som står bakom sidan. Men Patentverket sa nej till namnet eftersom det innehåller alltför använda ord för att få copyright på och webhotellet vägrar lämna ut vilka som står bakom sidan.