Vilket kokosnötmjöl är det bästa?
Jag har sökt fram och tillbaka här på forumet men hittar bara trådar om VAR man kan köpa kokosmjöl och var det är BILLIGAST och HUR man använder det. Nu är min fråga bara: VILKET kokosmjöl är bäst? Jag tycker det står olika kolhydratinnehåll på alla förpackningar och jag fattar inte hur man räknar ut den amerikanska enheten "serving". Det finns en gul påse på iherb. är den bra? Mvh färskingen
På iHerb den som har minst kolhydrater och mest fiber är den:
Coconut Secret, Raw Coconut Flour, 1 lb. (454 g) $5.81 $6.19 (6% Off)
Priset motsvarar: 40,20 kr.
Den som LCHF butiken säljer är den som har minst kolhydrater och mest fiber men den är inte godast. Godast är Coconut Secret från iHerb.
99 kr Kokosnötsmjöl, EKO (500g) Bara 4g kolh/100g. Ej jämförbart med mald kokos, många sådana mjöler innehåller över ca 20g
Det är krånglig att omvandla serving, men egentligen mer praktiskt.
Man använder inte mer än 1-2 matskedar av mjölet och då vet du hur mycket kolhydrater den har direkt.
Här i Sverige måste man räkna istället för att veta hur mycket en matsked har. Så det är en vanesak.
Men som du ser är priset det dubbla i Sverige.
De andra 2 har jag inte testat just för att de kommer i påse och har lite mer kolhydrater.
Dessutom rekommenderar de att för att behålla frächheten ska man förvara den i kylskåp vilket är svårt med en påse. Jag tycker att det lilla man använder av kokosmjlölet kan man kosta på sig att välja den godare varianten, men som sagt det är en smaksak 
Kanske någon annan har annan åsikt
Jag ska kanske inte säga så mycket om det eftersom jag inte bakar så himla mycket, men jag gillar bäst det ifrån iHerb, det som Sweli också rek. öht är iHerb bra på kvalitet.
Jag gjorde en finkaka typ mazarin med blandning av mald mandel och mixat kokosflingor + kokosmjöl från iHerb, ägg, vaniljpulver, sukrin och smör, penslade med smält choklad, jag fick högsta beröm.
#2 yvonnel
Det låter jätte gott kan man få receptet? jag börjar bli trött på micromuffins 

Ja, snalla, ge oss receptet! Jag alskar … correction: alskade … mazariner … och kokos.
Tack för uppmärksamheten, jag kommer inte ihåg exakta mått för jag höftade en del, men på ett ungefär såhär:
1 dl mandel 1 dl kokosflingor kör i mixer till ganska fint
blanda i ½ dl kokosmjöl
½ dl sukrin
2 tsk bakpulver
1 tsk äkta vaniljpulver
blanda ihop torra ingred. först och tillsätt
2 stora ägg
125 g smält smör
Smeten ska vara lite tjockare än gamla sortens sockerkaka, ta i mer smör om det känns för tjockt eller ev. 1-2 msk grädde.
grädda i ugn 150-160C ca 20 min. (varmluft) kolla värmen/färgen på kakan
jag använde en porslinform fyrkantig med ganska låg kant men hade i bakplåtspapper för säkerhets skull, hade nog inte behövts men det var bra, enklare , jag skar ganska smala bitar 2cmx4cm och penslade med smält choklad när kakan kallnat.
Hoppas att detta blev ett bra recept, annars får ni nog inte skälla på mig, men rapportera gärna, även om ni gör någon förändring.
Lycka till!
Tack så mycket! ska testa 

Tack! Jag har en rund porslinsform som jag ska försöka med. Den hade jag tagit fram för att göra Världens Bästa Kladdkaka till gåbortsmiddagen igår men det blev inte av eftersom jag lyckades få sinusit 
Kan man få receptet på kladdkakan? 

Den har var det http://www.tasteline.com/Recept/LCHF-kladdkaka
Jag bytte ut smöret mot kokosfett för att få ischokladeffekt … jättegott 
#9 tack så mycket