Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 9015 ggr
annsoe
0

EasySlim någon?

Någon som testat EasySlim? Sägs att det ska minska sötsug, dämpa hunger och minska upptaget av kolhydrater, massa spännande saker. Låter lite för bra för att vara sant?

http://www.easyslim.se/sv/

MimLan
0

Samma skräp som Glucosanol & co.

Undrar lite varför du tittar på sådana här produkter, vad är det som inte fungerar för dig?

amabile
1

Har du ett sug efter sött och godsaker, så äter du för mycket kolisar i din vardag. Prova dra ner lite till… Du kanske är lika känslig som jag är, då kan du inte äta några koliar alls, mer än de som finns i smör och ägg, och ev ett par tre till från 50 gram vitkål… per dag!

Håller jag mig så strikt, har jag inget sug. Överstiger jag - ja, då kommer suget efter mer direkt!

Det kan vara så lite som att kryddan på jobbets matsal innehåller glutamat, så är suget där inom en timme. Har varit med om det. Kunde inte fatta varför suget slog till som det gjorde, jag hade ju ätit bra, kyckling, blomkål gratinerad med ost, grönsallad och bea. Vid närmare diskussion med kocken, visade det sig, när hon läste på förpackningen, att kryddan innehållit glutamat.

Är man känslig så är man. Man får leva med och anpassa sig efter det, eller så får man välja att äta "som andra" och ständigt kämpa med suget. Valet är för mig väldigt enkelt.

En dag i taget
Livet återvänder så sakteliga
Två steg fram, ett steg bak, två steg fram

http://slottetslillavarld.blogspot.com/

annsoe
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inget problem med sötsug, dock har jag problem med hungerskänslor emellanåt och kan dessutom tycka att det vore bra med något som "stoppar" kolisar, när man väl äter några ibland.. Men det är en utopi att något sånt här skulle funka. Anledningen att jag frågade är att jag erbjöds att köpa ett parti väldigt billigt och ville höra om någon testat det. Jag tror i grunder dock att en sund kosthållning och lite träning egentligen gör allt jobbet, piller är fungerar mer som en motivator för psyket. Men tack för svar!

amabile
0

"dock har jag problem med hungerskänslor emellanåt" ???

Äter du tillräckligt med fett? Hur ofta äter du? Räcker det inte med att dricka lite vatten när dessa hungerkänslor slår till vid fel tillfälle?

Jag brukar klara mig från frukost till middag utan problem… utan mellanmål.

En dag i taget
Livet återvänder så sakteliga
Två steg fram, ett steg bak, två steg fram

http://slottetslillavarld.blogspot.com/

annsoe
0

Jag har problem med att känna mättnad ibland eftersom jag har en historia av överätande, haft ätstörningar i flera år, och kan inte riktigt lita på mina signaler. Vatten dricker jag massor och det hjälper faktiskt superbra! Äter frukort, lunch och middag, kan säkert öka fettprocenten men är samtidigt lite rädd för att antalet kalorier/dag ska skjuta i höjden. Är relativt ny på LCHF så håller på att lära mig och hitta rätt balans…

Zepp
5

Easyslim och liknande produkter fungerar främst genom att man betalar dyrt och därmed har mindre pengar att köpa godis och snacks för.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

gun92884
0

Jag laste ingredienserna och forst star Sorbitol, en socker alkohol som fungerar som laxativ i storre mangder.

Det later nastan som en variant av Restrical, ett medel som anvandes har ett tag. At man for mycket fett sa gick det rakt igenom … for det blev diarrhea och lackande.

annsoe
0

#6 Bra sagt!

#7 Tack! Jag tror jag står över dessa iallafall :)

tissepersson
1

Håller med, verkar vara något man ska hålla sig borta ifrån…

Viktvägvisaren har skrivit en blogg om Easyslim där det även framkommer att själva företaget i sig verka vara skumt, så jag tycker nog att 1. skippa piller, 2. vill du ta piller så ta inte sådana med Synefrin (som easyslim) och 3. Ska du ta piller med synefrin så köp inte Easyslim

Glad

yvonnel
0

Sorbitol behöver jag inte mycket av för att få diarré, jag tål inte ens det som man av någon konstig anledning lägger i mediciner.