Lussebullar eller andra bullar
Jag letar på sajten efter ett recept på "bullar" med mandelmjöl och ev lite keso. Tänkte försöka baka lussebullar med hjälp av det.
Någon som känner sig manad?
Kan ju tillägga att jag har hittat en tråd med lussekattrecept men eftersom jag har mandelmjöl och inte vet vad kokosnötmjöl är så hoppas jag på svar.
Har du sökt efter recept eller andra trådar i ämnet?
Idag har t ex den här tråden varit uppe väldigt mkt. Kanske kan du prova byta ut kokosmjölet mot mandel, men det blir nog inte samma riktigt.
Kanske kan du fråga i den tråden, Marianne som startat den vet mycket om bakning a la LCHF. 
Tillägger: Hon har en blogg också, med massor av goa recept och tips!
#0 kokosnötsmjölet är mirakelmjölet! Värdlens räddning sa jag häromdagen till gubben…
kokosnötsmjöl är en produkt som blir efter man gjort kokosmjöl(grädde detta mal man sedan till mjöl, innehåller endast 4 gram kolhydrater per 100 g.
det har också en fördelaktig omega 3 halt vilket man inte kan säga om övriga nötmjöler, + att övriga nötmjöler måste man ta väldigt mkt av vilket gör att både omega 6 och kolhydratshalten är hög.
Koksonötsmjöl är en väl vräd investering, man behöver oftast bara 0,5 -1 dl mjöl i vanliga kakor, ibland till småkakor mm behövs 1,5 dl.
Så det är ett mjöl som är drygt.
hittas på hälsokosten, om inte så kan de ta in det. LCHF butiken på nätet har det också.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
Tack till både Kajsakavat och Mariann. Problemet för mig var att jag inte hittat något kokosnötsmjöl och tyckte inte att det lät så vidare gott. Efter att ha läst om mjölet, får det bli ett snabbt inköp via nätet!
utan kokosnötsmjöl kan inte jag leva…
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
haha nu låter du som en drama queen
(i mina öron)
Har du missat alla trådar där vi nämner iHerb?
Det är ett utmärkt webföretag, genomgående hög kvalitet och väldigt bra priser.
Om man handlar 1:a gången och uppger en kod från någon tidigare kund så får man 5 usd i rabatt. Min sådan kod är LOF 542
Sist jag köpte kokosmjöl så kostade det 5.81 usd för 454 gram då ungefär 35 kr. nu har ju dollarn gått upp lite så det blir nog ca 40 kr. leverans oftast 1 vecka.