Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 3680 ggr
jessikan
0

Jättegott recpet på plättar

Spenatplättar med halloumi

By sockertjocken

Ser det gott ut?

Klicka här för recept.

Dela gärna med er om ni provat och vad ni tyckte.

[Pennylane1]
0

klistra gärna in receptet här. Så fungerar det även om ett par år, alltför många länkar blir oanvändbara efter ett tag.

jessikan
1

Har du helt rätt i.Skrattande

Kommer här.

Till 2 port behöver man:

200 g färsk spenat

1 vitlöksklyfta

4 ägg

1/2 msk fiberhusk

smör att steka i

salt, peppar

200 g halloumi

Fräs spenaten i omgångar i lite smör. Lägg över i en bunke eller stor skål. Knäck äggen över spenaten. Pressa vitlöken och häll i husken. Krydda med salt och peppar. Låt svälla 5 min. Stek i smör på medelvärme, båda sidor så de blir gyllene. Skiva och stek på halloumin för sig i en egen panna, så den också får färg på båda sidor. Ät med det samma.

[Pennylane1]
0

Låter riktigt gott! Kanske gör det i morgon, när guben jobbar, han gillar vare sig spenat eller vitlök men det gör jag!

jessikan
0

Vad kul att du vill prova, ser gärna framemot en recension.

[Pennylane1]
0

brukar göra koko sabzi som är en iransk grön omelett, man köper en torkad blandning i invandrarbutik, blandar med ägg, vitlök och hackade valnötter eller pinjenötter. Och steker som en omelett.  Mumsigt. man kan ha det som bröd.

Detta verkar lite liknande, kul med variation.

jessikan
0

Vad spännande, mäste jag prova någon dag.

Besök min blogg Sockertjocken

yvonnel
0

# 6

Jag tittade in på din blogg och såg en så hemsk bild på något som kanske en gång var en tjej, jag mår illa.

Hur kan man misshandla sin kropp så mycket?

Sweli
0

Bokmärkt Skrattande

När jag åt kolhydrater gjorde jag ofta spenat och mangold bullar.

När jag började med LCHF saknade jag de. Ska testa.

Sweli
0

#7 Håller fullständigt med dig, det är inte snyggt ner  man misshandlar sin kropp på det viset.

jessikan
0

Ja du yvonnel, bra fråga. Förstär inte heller hur man kan vilja göra så med sin kropp.

#8 Varför äter du inte spenat och mangold längre? Det är ju inte mycket kolhydrater i det.

Bjorne
0

Kanske en dum fråga men skall man inte röra om lite och blanda till det innan man steker. Skall man forma till plättar först.
Känns som det saknas några steg men det kanske är självklart.

jessikan
0

Visst ska du blanda det innan stekning, som det står i receptet. Efter det smälter du lite smör i stekpannan och "klickar"ut så många plättar som får plats i järnet. Jag gjorde 4 åt gången och dom var ca 10 cm i diameter.

Good luck!

[Pennylane1]
0

# 10 det var väl bullarna hon inte äter nu förmodar jag Flört

Sweli
0

#10 Det är inte mangold jag inte äter eller spenat det är som Pennylane sa det är bullarna som jag gjorde med mjöl.