Pytt i panna
Hade tre ägg i frysen. Eftersom jag inte är så förtjust i kalla ägg så kom jag på hur jag skulle värma dom och få en enkel måltid.
Jag satte plattan på halv värme och lade två rejäla smörklickar i pannan. Tog fram ett paket bacon och skar dom i bitar ( går ju bra med annat slags kött också, ala pytt). Baconet fick puttra i snöret ett tag. Jag skar äggen i bitar( "tänade dom") hittade en bit ost i kylskåpet också (västerbotten) den tärnade jag också och hällde ägg och ost i pannan, när jag tyckte att baconet började bli klart. Detta rörde jag om i lite tills osten var smällt. Serverade detta med lite inlaggd gurka (saltgurka innehåller inget socker).
Ganska gott faktiskt.
menar du att man kan frysa kokta ägg!?
Inte helt säker på jag hängde med i vad du faktiskt gjorde med äggen och i vilken form de var….
Annars är ju pyttipanna alltid gott, brukar göra med blandade sorters kött, gärna en sorts korv, en rökt sort (som bacon) och sen en naturell - och tärnad vitkål istället för potatis. Och eventuellt lite tärnad ost i rörd precis på slutet så det smälter lite lätt.
Förlåt, jag hade äggen i kylen.
Kanske inte var så speciell rätten ändå. Det är väl en fakir pytt, om man som sades i tidigare inlägg inte har i vitkål.
Jag ska helt enkelt ägg, bacon och ost i tärningar och stekte med smör.
#3 Då hänger jag med! alltså kokt ägg stekt med i tärningar? Har jag aldrig provat, får göra det någotn gång :)