Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 2373 ggr
Seglarina
0

Pytt i panna

Hade tre ägg i frysen. Eftersom jag inte är så förtjust i kalla ägg så kom jag på hur jag skulle värma dom och få en enkel måltid.

Jag satte plattan på halv värme och lade två rejäla smörklickar i pannan. Tog fram ett paket bacon och skar dom i bitar ( går ju bra med annat slags kött också, ala pytt). Baconet fick puttra i snöret ett tag. Jag skar äggen i bitar( "tänade dom") hittade en bit ost i kylskåpet också (västerbotten) den tärnade jag också och hällde ägg och ost i pannan, när jag tyckte att baconet började bli klart. Detta rörde jag om i lite tills osten var smällt. Serverade detta med lite inlaggd gurka (saltgurka innehåller inget socker).

Ganska gott faktiskt.

[Pennylane1]
0

menar du att man kan frysa kokta ägg!?

Fiana
0

Inte helt säker på jag hängde med i vad du faktiskt gjorde med äggen och i vilken form de var….

Annars är ju pyttipanna alltid gott, brukar göra med blandade sorters kött, gärna en sorts korv, en rökt sort (som bacon) och sen en naturell - och tärnad vitkål istället för potatis. Och eventuellt lite tärnad ost i rörd precis på slutet så det smälter lite lätt.

Seglarina
0

Förlåt, jag hade äggen i kylen.

Kanske inte var så speciell rätten ändå. Det är väl en fakir pytt, om man som sades i tidigare inlägg inte har i vitkål.

Jag ska helt enkelt ägg, bacon och ost i tärningar och stekte med smör.

Fiana
0

#3 Då hänger jag med! alltså kokt ägg stekt med i tärningar? Har jag aldrig provat, får göra det någotn gång :)