Att bjuda på?
Jag undrar vad ni har för idéer om vad man kan ha att bjuda på när man får besök, typ "till kaffet".
Jag har en nystartad hamsteruppfödning och får hem en hel del nya bekanta just nu, och det känns fattigt att bara ha kaffe hemma, särskilt som det är många barn på besök.
Jag har ingen lust att köpa in kakor och saft, men det behöver inte vara hel lchf-vänligt ändå. Det ska dock inte vara något som kräver stor ansträngning.
Jag funderade på en skål med lite mandlar och jordnötter i skal, det kan de både smaka själva och bjuda hamstrarna på. =) Men något mer än så gärna.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
kolla in på marianns blogg där finns massor med recept på fikabröd.

Tack #1, ska se om jag hittar något snabbt och simpelt. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ett tips kan vara att göra lunchpepparkakorna och ha sådana skivor i frysen bara och ta fram, tinar fort och sedan grädda i 15 min
Väljer du göra ännu tunnare så går gräddningen ännu fortare, givetvis kan de frysas färdiggräddade också .
Väldigt goda med smör och ost på.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
Barn brukar gilla sådant som frukt, melon och liknande. Du kan ju också ha glass i frysen, antingen ett någorlunda bra köpt alternativ eller egengjort.

Smörbollar brukar vara uppskattat av de flesta och är lchfvänligt:
100 g smör, 80 % fett
100 g kokosflingor
1 msk kakaopulver, 20-22 % fett
2 msk kaffe, bryggt
1 msk hermesetas lättströ (kan uteslutas eller bytas mot annan sötning) Blanda ihop allt och rulla till bollar, förvaras i frysen till några minuter före servering.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Köp nåt bröd åt besökarna, och så äter ni alla smör/ost/skinka/paprika/ gurka/etc.